Informoval o něm ve středu list The Wall Street Journal s tím, že ve středu se mělo o dokumentu znovu jednat i v Kongresu. Audit upřesňuje, jak nový vyrovnávací systém letounu prošel schvalovacím řízením navzdory trvajícím bezpečnostním problémům.

Boeing zejména nedokázal identifikovat potíže s automatikou zmíněného systému. Ty byly příčinou katastrof dvou strojů loni v říjnu v Indonésii a letos v březnu v Etiopii, při nichž zahynulo celkem 346 lidí.

Nový boeing v Etiopii poslal sporný stabilizační systém střemhlav dolů hned dvakrát

Dopravci čekají odškodnění

Závažné mezery ve fungování výrobce se projevují v totálním propadu zájmu o jeho letadla. Podle CNN se v dubnu ocitly objednávky boeingů na nule. Netýká se to přitom jen typů 737 MAX, ale i 777 a 787 Dreamliner, které žádnou havárii ani bezpečnostní problémy neměly.

Vyšetřovatel u trosek havarovaného boeingu

Vyšetřovatel u trosek havarovaného boeinguv Etiopii

FOTO: Baz Ratner, Reuters

Letecké společnosti očekávají, že Boeing je buď odškodní za pokračující nucenou odstávku strojů 737 MAX, anebo jim v budoucnu poskytne slevy při nákupu nových strojů, soudí Philip Baggaley, analytik finanční společnosti Standard & Poor‘s.