Úřad okresního koronera uvedl, že 40letý Walker zemřel „následkem kombinace traumatických a tepelných zranění“. Naznačuje to, že herec byl po nárazu Porsche Carrera GT za půl miliónu dolarů do stromu a pouliční lampy vážně zraněn, ale stále ještě žil.

Ze zprávy plyne, že zemřel až poté, co auto zachvátily plameny. To nastalo až zhruba minutu po nárazu, ačkoliv původní zprávy hovořily o tom, že se vůz okamžitě vzňal. Prokázal to i videozáznam, který zveřejnila televize CNN.

Walkerův kamarád a finanční poradce Roger Rodas, který vůz řídil, zemřel hned po nárazu.

Policista u zničeného porsche

Policista u zničeného porsche, v němž zahynul Walker s Rodasem.

FOTO: Dan Watson/The Santa Clarita Valley Signal/Handout , Reuters

Podle serveru TMZ.com se obě zuhelnatělá těla podařilo s jistotou identifikovat až rozborem chrupu.

Vyšetřování nehody, při níž sehrála roli vysoká rychlost, pokračuje.

Společnost produkující sérii Rychle a zběsile mezitím ohlásila, že další natáčení odkládá. Sedmý díl série byl už roztočen, o víkendu byla natáčecí pauza, během níž Walker odcestoval z Atlanty do Kalifornie, kde přišel o život.

Paul Walker

Paul Walker

FOTO: ČTK/AP

Zjišťovali, kde je problém, tvrdí svědek

Walker s Rodasem si ale nevyrazili na divokou jízdu, nýbrž auto testovali, protože měli podezření na technickou závadu. Magazínu Hollywood Reporter to řekl svědek, který je profesionálním řidičem a ve městě Santa Clarita, kde se nehoda udála, se zrovna v inkriminovanou dobu pohyboval.

„Zajížděli do garáže, když v tom začalo auto cukat. Pak jsem zaslechl, jak někdo, myslím, že Roger, říká: ‘Proč to cuká? Projedeme to ještě‘. Paul řekl: ‘Pojedu s tebou, ale fakt rychle’,“ popsal zdroj, který si nepřál být jmenován. Dodal, že Walker s Rodasem by na silnici pro nic za nic nebláznili. „Oba byli podnikatelé a Paul celebrita. Odpovědní lidé,“ poznamenal.

Rizika závodního vozu

Automobiloví experti podle serveru TMZ léta upozorňovali na to, že model Carrera GT, v němž lze dosáhnout rychlosti až 400 kilometrů v hodině, je nebezpečný.

V interní zprávě pro obchodní zástupce Porsche samotný výrobce upozorňoval: „Carrera GT má specifika velmi blízká závodnímu vozu. Toto auto má veškeré nevýhody závodních aut.“ Firma mimo jiné upozorňovala, že vůz (ve vysoké rychlosti) nemůže přejet ani plechovku piva odhozenou na silnici, aniž by to nepředstavovalo riziko. „Musíte vědět, po jakém povrchu jezdíte,“ varovala zpráva.