"Je to hloupost. Všichni jsme pospíchali domů a i kdyby bylo možné takový přelet povolit, většina by s tím nesouhlasila z časových důvodů," řekl nadporučík Martin Farkaš (27) čtvrtečnímu vydání regionálního listu Korzár.

Nadporučík odmítl také dohady o "nevázané náladě" na palubě letedla. "Neviděl jsem nikoho z posádky letadla užívat alkohol, ani na mě nikdo nepůsobil tak, že by byl pod jeho vlivem," prohlásil.

Farkaš dodal, že vlastní verzi nehody nemá, protože je v tomto ohledu laik: "Letadlo se mi zdálo být v pořádku před startem i během letu. Věřil jsem také posádce, která vypadala velmi zkušeně a neprojevovala během letu žádnou nervozitu. Zatím mně nepřesvědčila ani jedna z verzí vyšetřování nehody. Chci počkat na definitivní výsledky vyšetřování."

Je už zpět na základně

Farkaš se už vrátil na svou mateřskou základnu v Levicích, kde působí jako finanční důstojník. "Návrat do práce byl fajn. Všichni mě přivítali, kolegové mě navštěvují v kanceláři a vítají mě zpět," uvedl. Občas ho ještě bolí záda a pravá ruka.

Letadlo letělo 19. ledna 2006 z kosovské Prištiny do Košic a na palubě byli příslušníci slovenského kontingentu KFOR, pracovníci slovenského ministerstva obrany a posádka. Po zahájení přistávacího manévru antonov havaroval nedaleko obce Hejce na severovýchodě Maďarska. Letadlo narazilo do stromů na 700 metrů vysokém kopci Borsó. Ze 42 lidí na palubě přežil jen Farkaš, který seděl v zadní části letadla.

Podle předběžné vyšetřovací zprávy nehodu zavinila posádka, která dobře nenastavila výškoměr a podcenila rizika vizuálního přiblížení ke košickému letišti.

"Podle dosavadního průběhu vyšetřování se hlavní příčinou jeví pravděpodobně ztráta situační a výškové orientace s nedodržením bezpečné výšky letu," píše se ve zprávě. Vyšetřovatelé však zároveň zdůrazňují, že jde o předběžné výsledky a hlavní příčiny nehody zatím s jistotou určit nelze.