Deník připomíná, že při dobré viditelnosti piloti už viděli světla košického letiště a požádali o vizuální navigaci bez navádění radarem. "K definitivnímu určení příčiny havárie musíme přezkoumat všechny podrobnosti a to potrvá několik měsíců. Je ale jisté, že letadlo dodrželo stanovený kurz, letělo však příliš nízko," uvedl László Mészáros z maďarské vyšetřovací komise.

Letadlo An-24 letělo 19. ledna z kosovské Prištiny do Košic, když došlo k tragédii. Při neštěstí zahynuli slovenští příslušníci mírové mise KFOR, zaměstnanci ministerstva obrany a posádka. Nadporučík Martin Farkaš, který seděl v zadní části letadla, se zázrakem zachránil. V důsledku této tragédie podal slovenský ministr obrany Juraj Liška v pátek demisi.

Antonovy jsou bezpečné

Slovenské ministerstvo obrany tvrdí, že letadla An-24 jsou sice zastaralá, ale bezpečná. "Po roce 2001 byla tato letadla vybavena meteorologickým radarem a rádiovým výškoměrem. Letadla však neměla radarový systém výstrahy před srážkou s terénem," uvedl na pondělní tiskové konferenci vedoucí oddělení modernizace správy vzdušného průzkumu ministerstva obrany Ľudovít Mikuška. 

Podle něho mají letadla An-24 nižší nehodovost, než například letadla C-130 Hercules americké firmy Lockheed. "Z více než 2400 kusů Herculesů vyrobených od roku 1954 se zřítilo až 13 procent, kdežto z více než 1300 letounů An-24 vyrobených od roku 1959 havarovalo 9,8 procenta," uvedl Mikuška.