Sérii nedopatření zahájili před startem mechanici, kteří nepřepnuli těsnění dveří na automatiku. [celá zpráva] Piloti to ale při předstartovní kontrole neodhalili, takže systém ve výšce tří kilometrů spustil poplach.

Zvukový záznam dění v kokpitu odhalil, že piloti vůbec netušili, v čem tkví problém. Vzápětí se spustily kyslíkové masky, doprovázené druhým alarmem.

"V tomto okamžiku piloti zjistili, že jejich znalost jediného společného jazyka - angličtiny - není dostatečná, aby se mohli domluvit na řešení problému," cituje list vyšetřovatele, kteří druhého pilota označili za nezkušeného.

Německý kapitán navíc opustil sedadlo, aby se zabýval poplachem. Během několika vteřin však byla kabina bez kyslíku a oba piloti omdleli. Stroj pak doletěl na autopilot do Řecka a zřítil se až poté, co mu došlo palivo.

Zpráva se nevyjadřuje k tomu, že se řízení pokusil chopit steward. Okolo nehody panovala řada nejasností, zejména ohledně okamžiku, kdy a jak zahynulo 65 cestujících, zda ještě při letu, nebo až při dopadu. [celá zpráva]