"Bylo to při letu z Varšavy. Ukázalo se, že vzduch unikal pravými zadními dveřmi," sdělil Pilavakis, který od společnosti odešel v lednu 2005.

Také druhý pilot stroje, který při tregádii zemřel, měl výhrady k technickému stavu boeingu. "Řekl mi, že letadlo mělo problémy a já na něj naléhala, aby neletěl," řekla jeho matka Artemi Haralambousová.

Po dokončení pitvy dvaceti šesti obětí patolog Philippos Koutsaftis řekl: "Všichni lidé včetně druhého pilota a dvou letušek zemřeli na mnohočetná zranění těla. Zahynuli při pádu stroje."

Při dopadu žili

Řečtí vyšetřovatelé původně tvrdili, že lidé byli mrtví ještě před dopadem stroje, neboť se jim nedostávalo kyslíku. Patolog dodal, že i když mohli být v bezvědomí, žili. Dodal, že podrobná pitva druhého pilota by mohla ukázat, zda byl v době pádu v stroje v bezvědomí.

Jeden pětiletý hoch byl naživu ještě krátce po nárazu letounu na zemi. "Chlapec nezemřel ihned po zřícení. Byl naživu. Pitva jeho těla ukázala, že vdechl saze z ohně vyvolaného nárazem," sdělil koroner Nikos Kalogrias.  

Podle šéfa vyšetřovatelů Jima Prou však bude trvat půl roku, než se zjistí všechny příčiny nehody. Dodal, že za posledních patnáct let spadlo patnáct Boeingů 737, ovšem u žádného nebyla příčina nehody tak podivná, jako u kyperského stroje.

Řekové chtěli stroje původně sestřelit. Vyslali mu naproti dvě stíhačky F-16. Jeden z vojenských pilotů uvedl, že viděl druhého pilota dopravního letadla leže v bezvědomí na palubní desce. Nezahlédl prvního pilota ani kyslíkové masky. Později si všiml, že do kokpitu přišli další dva lidé, kteří se zřejmě pokoušeli převzít řízení stroje.