Hlavní obsah

Fotky dětí na známé čokoládě pobouřily příznivce Pegidy. Netušili, že jde o fotbalisty

Příznivci německého protiimigračního hnutí Pegida vyvolali pobouření v německých médiích i na internetu. Vadí jim, že firma Ferrero nahradila na obalu Kinder čokolády obrázek blonďatého chlapce dětmi tmavé pleti. Domnívali se, že to souvisí s protežováním migrantů, ve skutečnosti jde ale o marketingovou akci před fotbalovým mistrovstvím Evropy. Různé obrázky ukazují dětské fotografie hráčů nynějšího německého národního týmu.

Foto: Profimedia.cz

Na obalech čokolády se objevily dětské fotografie nynějších německých fotbalových reprezentantů, mezi nimi i Jéroma Boatenga (vpravo) a Ilkaye Gündogana.

Článek

Čokoláda s fotografiemi dětí tmavé pleti se podle televize N24 objevila na facebookové stránce bádensko-württemberské odnože Pegidy s komentářem „Nezastaví se před ničím”.

K příspěvku rychle přibylo mnoho komentářů stoupenců Pegidy, kteří odsuzovali změnu obrázku původně blonďatého dítěte. Označovali ji za protežování imigrantů a mluvili o bojkotování čokolády.

Z příspěvků na facebooku podle N24 bylo patrné, že uživatelé nevědí o tom, že obrázky ukazují německé fotbalisty. Kritizované obaly ukazovaly dětské snímky Jéroma Boatenga, jehož otec je Ghaňan, a Ilkaye Gündogana, který je tureckého původu.

Ti fotbalisté udělali pro Německo víc, než vy uděláte za celý život
reakce na sociálních sítích

„Nacipán” a „nussolini”

Celkem Ferrero před šampionátem uvedlo na německý trh jedenáct variant čokolády s různými hráči. Společnost Ferrero se proti kritickým hlasům ze strany Pegidy ohradila.

V oficiálním prohlášení uvedla, že jí reakce překvapila, a že k ní nevidí důvod. Zástupci společnosti také uvedli, že odmítají jakoukoli formu rasismu a diskriminace.

Proti Pegidě vystoupilo i mnoho německých uživatelů internetu. „Ti fotbalisté udělali pro Německo víc, než vy uděláte za celý život,” uvedl na adresu příznivců hnutí jeden z uživatelů twitteru.

Další napsal, že by Ferrero mělo zavést speciální produkty pro stoupence Pegidy, a to mandlovou pochoutku „nacipán” a oříškovou čokoládu „nussolini”.

Postoj stoupenců Pegidy odsoudila i německá média. N24 mluví o štvaní proti národnímu týmu, server deníku Bild o rasistech z Pegidy a rozhlasová stanice NDR ironicky poznamenává, že po muslimech a přistěhovalcích nyní hnutí vadí i čokoláda.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám