Boeing 777 společnosti Malaysia Airlines s 239 lidmi na palubě zmizel 8. března cestou z Kuala Lumpuru do Pekingu. Vyšetřovatelé na základě satelitních a radarových dat dospěli k názoru, že se letadlo z neznámých důvodů odchýlilo od své trasy a zřítilo se stovky kilometrů západně od Austrálie v Indickém oceánu. Veškeré hledání na hladině i pod ní však bylo doposud neúspěšné.

Ocean Shield se v sobotu vydala do prostoru, kde byl 5. dubna poprvé zaznamenán určitý signál, který byl sledován po dobu dvou hodin a mohl vycházet z černých skříněk ztraceného letounu. Jde o oblast ležící zhruba 1600 kilometrů severozápadně od Perthu. Tam nyní bude ponorka Bluefin 21 pokračovat ve zkoumání dna.

Oblast, kam až mohl doletět Boeing 777 malajských aerolinek z místa a odkud se naposledy ohlásil.

Oblast, kam až mohl doletět Boeing 777 malajských aerolinek z místa a odkud se naposledy ohlásil.

FOTO: David Ryneš, Yahoo Maps

Naděje v černých skříňkách

Odolné černé skříňky uchovávají letová data a komunikaci v pilotní kabině. Jejich záznamy proto mohou vnést světlo do zatím zřejmě největší záhady v mezinárodní letecké dopravě.

Pátrání, do něhož se zapojilo více než 20 zemí, se předtím soustředilo na prostor o velikosti 314 kilometrů čtverečních kolem druhého, jen 13 minut monitorovaného signálu, který byl zaznamenán rovněž 5. dubna v jižní části Indického oceánu. Úřadům se tehdy tento bod zdál pro hledání nejslibnější, ale celkový průzkum nic nepřinesl.