Dvaapadesátiletý Garzón byl původně zadržen jen pro podezření z nedbalosti. Při havárii, během níž přišlo o život nejméně 78 lidí, byl zraněn, ale rozsah jeho zranění úřady novinářům nesdělily. Podle nepotvrzených zpráv má poraněná žebra a hlavu.

Video

Expirované video

BEZ KOMENTÁŘE: Bezpečnostní kamera zachytila moment, kdy vlak vykolejil

Strojvedoucí podle policistů odmítá vypovídat, jeho čtvrteční výslech byl odložen na neděli, údajně ze zdravotních důvodů. Podle španělských zákonů musí dostat vyšetřující soudce záznam policejního výslechu nejpozději 72 hodin po zatčení, v daném případě tedy právě v neděli. Soudce pak rozhodne, zda strojvedoucího oficiálně obviní, zda ho propustí na kauci nebo obvinění zbaví. Bude-li obviněn, může být stanoveno datum procesu.

Místo neštěstí u Santiaga de Compostela

Místo neštěstí u Santiaga de Compostela

FOTO: Reuters

Policisté stále nemají jasno o příčinách katastrofy, k níž došlo v nebezpečné zatáčce nedaleko santiagského nádraží. Garzón údajně již dříve přiznal, že vlak výrazně překročil povolenou rychlost. Tento fakt podle médií potvrzují i první údaje získané z palubních záznamníků. Čeká se na informace z černých skříněk.

Jeden ze zničených vagónů

Jeden ze zničených vagónů

FOTO: Miguel Vidal, Reuters

Jak uvedl předseda galicijské vlády Alberto Núñez Feijóo, pohřeb 78 obětí se bude konat v pondělí v 19 hodin místního času v katedrále v Santiagu de Compostela. Zraněných je podle dostupných údajů 168, z toho 30 z nich se nadále nachází v kritickém stavu. Mezi mrtvými jsou kromě Španělů také občané USA, Mexika a Alžírska, uvedla agentura AP.

Havarovaná lokomotiva u Santiaga de Compostela

Havarovaná lokomotiva u Santiaga de Compostela

FOTO: Miguel Vidal, Reuters

Prezident Španělské železniční společnosti ADIF Gonzalo Ferre Moltó sdělil, že strojvedoucí měl správně začít brzdit už čtyři kilometry před osudnou zatáčkou, aby dosáhl optimální rychlosti 80 kilometrů za hodinu.