Boeing svůj návrh předložil FAA ve druhé polovině února. Firma nenavrhla nahrazení lithium-iontových baterií jiným typem, ale doporučila důkladnou izolaci jednotlivých článků baterií tak, aby případný zkrat v jednom nevedl ke vznícení dalších. Změny navrhla i v systému větrání.

FAA schválil zkušební lety dvou strojů 787, u nichž firma udělá navrhované změny. "Nedovolíme, aby se toto letadlo vrátilo do provozu, dokud si nebudeme jisti, že nové úpravy zajistí bezpečnost letadla a jeho cestujících," uvedl ve sdělení ministr dopravy Ray LaHood.

Boeing nařídil 16. ledna zastavit lety všech 50 strojů Dreamliner na světě. [celá zpráva] Reagoval tím na sérii incidentů z počátku roku. Na palubě letadla 787 stojícího na letišti v Bostonu vypukl požár a problémy s přehřátou baterii se objevily za letu dalšího stroje v Japonsku. Zastavení letů těchto strojů už stálo společnost desítky milionů dolarů.

Moderní konstrukce, problematické baterie

Dreamliner je považován za nejmodernější dopravní letadlo na světě. Použití polymerů vyztužených uhlíkovými vlákny výrazně snížilo hmotnost stroje, který je i díky novým motorům zhruba o pětinu úspornější než jiná podobně velká letadla.

Problém ale představují moderní lithium-iontové baterie, které jsou sice schopny uchovat větší objem energie, hrozí jim ale i příliš rychlé vybití a vzplanutí.

V polovině loňského prosince se letoun poprvé objevil v Praze, kde přistál Boeing 787 polské společnosti LOT. Ta je v Evropě jedinou společností, která má ve flotile tyto stroje. [celá zpráva]