Podle Kubaly závada nepředstavovala žádné nebezpečí pro provoz vlaku. Poškozený odporník montéři odpojili a pendolino mohlo ráno vyrazit na cestu zpět do Prahy.

Celkem má souprava čtyři odporníky, vlak může jezdit jen na tři, řekl Kubala s tím, že poškozené zařízení dráhy opraví později. Přesto, že cestující v ohrožení nebyli, vyvolalo dýmající pendolino na bratislavském nádraží poprask.

Na pomoc byli podle neoficiálních informací povoláni i hasiči. Bratislavská porucha je další v řadě událostí, které se v souvislosti s pendoliny v poslední době staly.

Drážní inspekce například prověřuje, zda pendolino v říjnu do Brna protiprávně neřídil bývalý závodník formule 1 Emerson Fittipaldi, podle televize Nova zase pendolinům nefungují správně bezpečnostní kolejová čidla. Dráhy však obě zprávy popírají a na Novu podaly žalobu.

Vlaky SC Pendolino jsou nejmodernější na české železnici a dráhy je považují za svou výkladní skříň. Při jejich zavádění v roce 2006 se však potýkaly s celou řadou poruch; dlouho se čekalo i na povolení jejich jízd do sousedních zemí, Rakouska a Slovenska.