"Nejprve bylo třeba zjistit názory škol v ČR na potřebnost profesionalizace pracovníků škol v oblasti projektového řízení a perspektivu pozice projektového manažera na školách. Dále bylo nutné zejména zmapovat předběžný zájem o účast v aktivitách věnovaných projektovému řízení," říká tisková zpráva NIDV.

V říjnu loňského roku bylo osloveno zhruba 350 základních a středních škol. Z výsledků šetření podle NIDV jednoznačně vyplynula vysoká poptávka ze strany škol na zajištění komplexní podpory v oblasti projektování.

Mít či nemít projektového manažera

Mezi řediteli škol  jsou tři názorové tábory – jedni volají po podobné profesi, která jim na škole schází, druzí poukazují na finanční náročnost celého procesu, na kterou nemají prostředky a přiklání se spíše k jednomu projektovému manažerovi pro více škol současně. Třetí, nejmenší část zástupců vedení škol si tuto pozici na „své“ škole nepřeje vůbec.

„Je to problém, protože není jistota ve škole, že projekt bude přijat, a tak projektový manažer má větší jistotu stálého zaměstnání ve firmách, které se věnují řadě projektů. Ve školách by se především mělo kvalitně učit a netříštit síly pedagogů ještě na práci navíc. Je to však  často jediná cesta, jak zlepšit například vybavení ve školách. Tedy získat finance na to, co by mělo být samozřejmostí,“ uvedl jeden z ředitelů v anketě.

Zároveň ředitelé poukazují na fakt, že pracovník na vypracovávání projektů jim již delší dobu schází a dnes již je v podstatě pozdě projektového manažera shánět.