Haarder seznámil českého ministra například se systémem odborné přípravy učitelů, s propojením předškolního a základního vzdělávání nebo s multikulturním přístupem uplatňovaným v dánském školství.

„Dánové mají v této oblasti daleko větší zkušenosti. Musíme si ale uvědomit, že napětí vyplývající ze společné existence různých kultur na jednom území budeme s postupující globalizací nuceni řešit i my a musíme na to být dobře připraveni,“ uvedl ministr Liška k posledně jmenovanému tématu.

Liškovi se taktéž zalíbila praxe poskytování druhé šance pro mladé lidi, kteří předčasně opouštějí základní vzdělávání. Tento systém shledal inspirativním pro naše poměry. „Romská komunita – ale nejen ona - trpí právě tímto jevem a přestože naše základní školy umožňují doplnění základního vzdělání všem, kdo ho ještě nemají, nemyslím si, že ta nabídka je dostatečná,“ tvrdí Liška.

Dánský ministr má letité zkušenosti

Zatímco Liška zastává funkci ministra školství teprve prvním rokem, Dán Bertel Haarder má s řízením resortu několikaleté zkušenosti. Nad školstvím dohlížel v roli ministra již v letech 1982 až 1993. Nyní tutéž funkci zastává v kabinetu Anderse Fogha Rasmussena od roku 2005.