Průzkum o postoji amerických středoškoláků k možnostem využití vědeckých poznatků zveřejnil v lednu letošního roku americký Massachusetts Institute of Technology (MIT).

Středoškoláci v průzkumu nevystavili dobré vysvědčení svým učitelům. Tři z pěti amerických teenagerů (přesně 59 %) si nemyslí, že by je střední škola dostatečně připravovala na kariéru v oblasti technologií a inženýrství. Největší skepsi projevovali Afroameričané (64 %) a dívky (67 %). Spojené státy přitom vsázejí na to, že vědecké pokroky a rozvoj moderních technologií pomohou jejich ekonomice obstát v globálním měřítku.

Věda si má poradit i s globálním oteplováním

Mladí Američané však zároveň optimisticky vkládají naděje v technologické vynálezy a inovace. Ze 72 % věří tomu, že praktické využití vědeckých poznatků pomůže vyřešit problémy v oblasti životního prostředí, jako je globální oteplování, znečistění vody nebo vyčerpání fosilních paliv. Dvě třetiny mladých Američanů navíc věří, že k řešení těchto problémů přispějí sami.

"Dnešní teenageři zdědí environmentální výzvy současné společnosti. Takže jejich důvěra a optimismus, že tyto problémy jsou řešitelné, vypadají nadějně a povzbudivě. Nicméně jsme vůči mladým zavázáni, že jim poskytneme prostředky k vyřešení těchto problémů," domnívá se Josh Schuller, expert na možnosti využití vynálezů a inovací.