Celodenní semináře jsou rozdělené na dopolední prezentace – věnované vazbě nového systému financování na statistické výkaznictví – a na odpolední diskuzi.

„Na seminářích představujeme způsob, jakým budeme financovat práci pedagogů i nepedagogů, jak budeme počítat maximální počet vyučovacích hodin, které školám proplatíme, a jaké statistické údaje budou pro tyto výpočty důležité,“ objasnil náměstek pro řízení sekce vzdělávání MŠMT Václav Pícl.

„Naším cílem je pokud možno neměnit strukturu předávaných údajů a vystačit si co nejvíce s dosavadním objemem dat,“ dodal.

ČTĚTE TAKÉ:
Ministerstvo školství chystá návrh minimální hranice pro přijetí na střední školy

Na pondělním semináři v budově magistrátu hlavního města ministerstvo představilo fungování nového výkaznictví zástupcům krajských úřadů a obcí s rozšířenou působností Středočeského, Královéhradeckého, Pardubického, Jihočeského, Karlovarského, Libereckého, Plzeňského, Ústeckého kraje, kraje Vysočina a Prahy.

Druhý seminář proběhne ve středu 17. října v aule Právnické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Přijedou úředníci ze zbývajících čtyř krajů – Moravskoslezského, Olomouckého, Zlínského a Jihomoravského.

V minulém a letošním roce se resort dle svých slov snažil seznámit s novým způsobem financování regionálního školství i zástupce škol, zejména jejich ředitele. V letním období od 14. května do 25. června se uskutečnilo v desítce krajů ČR celkem 11 seminářů, kterých se zúčastnilo 3144 zástupců mateřských, základních, středních a vyšších odborných škol.

Školy už nemají dostávat peníze na žáka

Od letošního září začala platit řada prováděcích vyhlášek k popisované reformě financování, kterou letos zákonodárci se souhlasem ministerstva školství odložili o rok, tedy na září 2019, což na konci července stvrdil svým podpisem prezident Miloš Zeman. [celá zpráva]

ČTĚTE TAKÉ:
Školky nebudou muset přijímat dvouleté děti. Start reformy financování regionálního školství se posune o rok

V listopadu se MŠMT navíc chystá vyhlásit rozvojový program, ze kterého by v příštím roce měla jít zhruba miliarda korun na postupné vyrovnání rozdílů v odměňování učitelů v různých krajích.

Důležitou změnou bude především to, že od roku 2020 budou školy dostávat peníze dle odučených hodin, nikoli podle počtu žáků.

Podpora digitalizace veřejných VŠ

Aktuálně se řeší i jiné záležitosti. Ministerstvo sdělilo, že podpoří částkou 50 miliónů Kč digitalizaci veřejných vysokých škol. Cílem je zjednodušit a zrychlit elektronickou výměnu informací v rámci studia.

Úřad tak vyhlásil Výzvu k podání žádosti o poskytnutí dotace pro digitalizaci veřejného vysokého školství ve výši zmíněné částky. Výzva reaguje na celospolečenskou poptávku po digitalizaci administrativních úkonů, tím pádem i v sektoru vysokoškolského vzdělávání.

Vyhlášená výzva se zaměřuje hlavně na oblast administrativních úkonů spojených se studijní agendou, a to také v souvislosti s programem Erasmus+, v rámci kterého mohou studenti vyjíždět na studijní a pracovní pobyty na zahraniční univerzity a jiné instituce.

Podle rektora Akademie múzických umění v Praze a místopředsedy České konference rektorů Jana Hančila to školy vítají.