Sušáky rukou na toaletách jsou semeništěm bakterií

Novinky, luk

Tryskové vysoušeče rukou jsou sice ekologičtější než papírové ručníky, ale co se znečištění týče, mohou být hotovým semeništěm bakterií. Při spláchnutí toalety se totiž mohou bakterie a miniaturní částečky fekálií dostat až do vzdálenosti 4,5 metru. A podle nové studie mohou být přesně tyto baktérie a částečky vcucnuty sušičem a potom vyfouknuty přímo na umyté ruce.

Vysoušeč rukou může šířit nebezpečné bakterie

Vědci z Univerzity v Connecticutu zahájili svou studii tím, že rozmístili Petriho misky pod různé vysoušeče na toaletách po celé škole. Potom se tým sešel, aby analyzoval výsledky.

Zatímco v miskách, které byly ponechány na volném vzduchu, byla přítomna zhruba jedna bakteriální kolonie, ty, které byly vystaveny po 30 nebo více vteřin vzduchu z vysoušečů, obsahovaly mezi 18 a 60 koloniemi.

Vědci došli k názoru, že „je možné, že se na ruce ve vysoušeči nachytají různé baktérie, včetně různých patogenů a spór. „Čím více se vzduch hýbe, tím více baktérie ulpívají,“ vysvětlil hlavní autor studie Peter Setlow pro web Business Insider. „A na toaletách je skutečně mnoho baktérií,“ dodal.

Výsledky vědce překvapily natolik, že Setlow sám prý okamžitě přestal vysoušeče rukou používat. A Univerzita v Connecticutu nyní nabízí na toaletách papírové ručníky jako alternativu k sušákům.