Server Daily Mail připomněl, že nový objev vyvolává otázky, zda je v systému Kepler 90 možný mimozemský život.

Piráti bez chutě vyrazit na zteč - Na zteč vyrážejí polarizátoři, kterým nevadí být lídry, Piráti vydávají prohlášení, komentuje postoje sněmovní strany Alexandr Mitrofanov. Čtěte zde>>
 Macronův newspeak v Europarlamentu – Suverenita EU proti národnímu egoismu? Nad projevem francouzského prezidenta se pozastavuje Alexander Tomský. Čtěte zde>>

Toto téma v minulých dnech opět zčeřily i informace o tělese zvláštního doutníkového tvaru s názvem Oumuamua, který teleskopy ve sluneční soustavě detekovaly 19. října. [celá zpráva]

Systém Kepler 90 podle nových zjištění zahrnuje osm planet, které obíhají kolem své hvězdy, přičemž ty větší jsou od ní více vzdáleny.

Nová planeta není nicméně místem, „které byste rádi navštívili,“ jak uvedl astronom Andrew Vanderburg. „Je zřejmě skalnatá a nemá hutnou atmosféru. Teploty u povrchu jsou navíc spalující,“ dodal vědec. Podle něj tam může být kolem 800 stupňů Fahrenheita (asi 472 stupňů Celsia).

Planeta Kepler 90i

FOTO: Profimedia.cz

Nová planeta dostala název Kepler 90i a je zhruba o třetinu větší než naše Země, přičemž teplotami se přibližuje Merkuru. Kupříkladu planeta Kepler 90h se zase podobá Jupiteru.

Soustava Kepler 90 v porovnání se Sluneční soustavou

Soustava Kepler 90 v porovnání se Sluneční soustavou

FOTO: Profimedia.cz

Celý systém Kepler 90, objevený v roce 2013, se nachází 2 546 světelných let od Země v souhvězdí Draka a planeta Kepler 90i je z celé skupiny nejmenší. Kolem své hvězdy, která je o něco chladnější než Slunce, oběhne jednou za 14,4 pozemského dne.

NASA při průzkumu soustavy Kepler 90 využila systém umělé inteligence společnosti Google, který umožnil jejím teleskopům učit se a rozlišovat vstupní data s maximální přesností.