Hlavní obsah

Zimní jízda veteránů The Winter Trial 2013 projela Ústím nad Orlicí

Novinky, Stanislava Dvořáková

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nizozemský automotoklub tradičně pořádá zimní dálkovou jízdu veteránů. V letošním 13. ročníku velká část závodu vede územím České republiky. Pátá etapa ve středu 23. ledna jela z Vysokého Mýta přes Ústí nad Orlicí dál na Českou Třebovou.

Foto: Stanislava Dvořáková

Řidiči své veterány představovali v plné kráse jejich historického exteriéru.

Článek

Zimní dálková jízda veteránů s názvem The Winter Trial 2013 je součástí FIA Trophy for Historic Regularity Rallyes. Je to soutěž pro opravdové chlapy, která přírodními podmínkami v kombinaci sněhu, ledu, mlh a větru dokonale otestuje řidiče, navigátory a techniku.

Jede se za běžného silničního provozu a nedodržení pravidel je penalizováno. Jako další důležité kritérium je orientace v mapách, kdy účastníci dostávají podrobné mapy až na startu jednotlivých etap a v případě tzv. "night look" až v časové kontrole před jejich startem.

Soutěže se účastní zhruba osm desítek posádek z celé Evropy ve vozech většinou z 60. a 70. let minulého století. Tato veteránská rally je přehlídkou předchůdců věhlasných známých značek jako Porsche, Jaguar, Audi, BMW, Mercedes, Toyota, Volvo, Bentley a dalších.

Závod začal v neděli 20. ledna v nizozemském Enschede pod továrnou Vredestein a skončí v pátek 25. ledna na zámku Hellbrunn u Salzburgu po zdolání 2250 kilometrů.

Akce je rozdělena do šesti etap. Pátá etapa z Vysokého Mýta vede přes Ústí nad Orlicí na Štíty, na oběd do Šternberka, kde AMK Ecce Homo připravil rychlostní test. Dále budou jezdci pokračovat přes Bouzov a Olešnici do Brna, kde mají zajištěno ubytování v hotelu Holiday Inn.

Na základě upozornění na webových stránkách města Ústí nad Orlicí, že peloton historických automobilů bude projíždět městem 23. ledna v dopoledních hodinách, přicházeli občané od 9 hodin k E 14, aby o tuto vzácnou podívanou nepřišli. Protože se však jednalo pouze o průjezd městem, byla otázka, kam se postavit. Nejvýhodnějším rozhodnutím bylo stanoviště u některé ze dvou světelných křižovatek, kde v případě červeně svítícího semaforu aspoň na chvíli musí automobily zastavit. 

Od 9 do 10 hodin se fanoušci starých veteránů potěšili podívanou na historické vozy. Odměnou pro projíždějící řidiče rally byla příjemná teplota -4°C se suchou silnicí bez ledu a sněhu, tedy i bez posypu.

Reklama

Výběr článků

Načítám