Hlavní obsah

Veteráni měli sraz u zámecké paní ve Všeradicích

Novinky, Jiří Cysař

V sobotu 11. května se uskutečnil 3. ročník jízdy veteránů Okolo Karlštejna, kterou pořádá ÚAMK Ořech – Kuchař. Závod měl letos start i cíl v zámeckém dvoře ve Všeradicích.

Foto: Jana Bečková
Článek

Již od brzkého ráda se začaly historické vozy řadit a registrovat u pořadatelů. Někteří řidiči dorazili již den předem a to i ze vzdálených míst, např. ze Semil, což můžeme při vzpomínce na páteční vytrvalý déšť považovat za heroický výkon.

Sešlo se početné startovní pole od automobilů z počátku minulého století až po vozidla z běžného provozu - např. Trabant a Velorex. Zmíněná historická vozidla v zámeckém dvoře doplnil i traktor Zetor. Zajímavostí byl velký počet vozidel značky Tatra a to z období od roku 1900 až zhruba do roku 1970 - posledním modelem byla Tatra 603 a to v bílém provedení.

Úderem půl desáté se všichni závodníci sešli na předzávodním briefingu, kde dostali pokyny, a těsně před desátou hodinou vyráželi postupně na trať. Jelikož se jedná o závod orientační, včetně úkolů na trati, startovali závodníci s většími startovními odstupy a nevěděli, jakým směrem se mají vydat. Již první křižovatka v obci rozdělila závodnické pole.

Během jízdy museli poznávat zajímavá místa a na stanovištích odpovídat na otázky pořadatelů do testu. Všechny tyto výsledky včetně časů se na závěr soutěže sečetly a vyhodnotily se výsledky. Trasa závodu vedla v okolí Všeradic a byla rozdělena na dvě etapy s přestávkou na oběd.Trasa byla účastníkům neznámá a jelo se podle itineráře v okolí Karlštejna, kam se však nezajíždělo. Cíl etapy byl v Mníšku pod Brdy s návrtatem do Všeradic.

Celý závod je samozřejmě koncipován jako přátelské setkání majitelů autoveteránů a soutěžní úkoly jsou zpestřením závodu, který je v podstatě reprezentační přehlídkou historických vozidel.

Objemy motorů jsou tak rozdílné stejně jako roky výroby, proto výsledný čas je těžko porovnatelný. Před startem jsme měli možnost si prohlédnout i motory vozidel a můžeme než obdivovat um starých konstruktérů a jednoduchost v provedení, která vydržela více než skoro století.

Jelikož se závod koná za plného provozu, bylo velmi zajímavé sledovat projíždějící novou Škodu Octavia, která je následována aerovkou z roku 1932. Dodejme, že cena autoveterána často převyšuje cenu nového vozidla.

Na závěr vás chceme pozvat k dalšímu ročníku této akce a rovněž poděkovat pořadatelům za vynaložené úsilí ve svém volném čase.

Reklama

Výběr článků

Načítám