Hlavní obsah
Dokončený dopravní terminál v Uherském Brodě Foto: Elen Sladká

V Uherském Brodě dokončili stavbu dopravního terminálu, cestujícím nabízí vyšší komfort i zkrácení přestupních časů

Po necelých dvou letech od zahájení stavby byla 1. dubna slavnostně uvedena do provozu II. etapa dopravního terminálu v Uherském Brodě. Realizace projektu umožní komfortnější přístup ke stanovištím veřejné dopravy a zkrácení přestupních časů v místě regionálního dopravního uzlu.

Dokončený dopravní terminál v Uherském Brodě Foto: Elen Sladká
V Uherském Brodě dokončili stavbu dopravního terminálu, cestujícím nabízí vyšší komfort i zkrácení přestupních časů

Zároveň došlo ke zlepšení organizace dopravy v území a zvýšení bezpečnosti cestujících vytvořením odbočovacího pruhu k dopravnímu terminálu, světelné křižovatky a oddělením pojízdných tras od pochůzích. V celém území je nově zajištěn bezbariérový přístup. 

Stavba dopravního terminálu zajistila kompletní integraci autobusové, železniční, městské hromadné, osobní automobilové a pěší dopravy v Uherském Brodě do jednoho dopravního uzlu. 

Dvanáct nových zastřešených autobusových stání bezprostředně navazuje na železniční perón v délce 150 metrů realizovaný partnerem projektu Správou železniční dopravní cesty, s. o. (SŽDC). Na nově realizovaném parkovišti západ vzniklo 83 parkovacích míst v režimu Park+Ride (zaparkuj a jeď) pro cestující veřejnou hromadnou dopravou. Dalších 35 míst v režimu Kiss+Ride (polibek a jeď) určených pro krátkodobé zastavení k přestupu na hromadnou dopravu je pak k dispozici na východní straně poblíž nádražní budovy.  

Zázemí najdou cestující v nádražní budově, kterou zrekonstruovaly v rámci svého navazujícího projektu České dráhy do původní podoby se slováckými ornamenty – škrábanými sgrafity na fasádě. Cestujícím slouží k lepší informovanosti o příjezdech a odjezdech spojů vlaků i autobusů nový informační systém, řešený ve spolupráci s partnerem projektu Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje (KOVED).  

Namísto rušného dopravního uzlu se prostor před nádražní budovou proměnil v klidovou zónu, stejně jako tomu bylo v minulosti, kdy byl využíván jako veřejné prostranství se zelení. Novým prvkem je dominantní fontána s uměleckým dílem sochaře Ondřeje Olivy a pylon s hodinami. Přibylo 41 nových laviček, 60 stání jízdních kol a vysazeno bylo 24 stromů.  

Součástí realizace byla rovněž demolice nevyužívaných skladových objektů, přemístění nákladové rampy železnice, rekonstrukce inženýrských sítí, oprava komunikace ulice Pod Valy včetně světelně řízené křižovatky „U Racioly“, obnova a doplnění městského mobiliáře a výsadba nové zeleně v celém území. 

Jedná se o rozsáhlý a pro město velmi významný dopravní projekt, což dokládají tyto technické údaje - rozloha upravované plochy autobusových nástupišť činí 2432 metrů čtverečních, plocha chodníků 3885 metrů čtverečních, plocha vozovek 5118 metrů čtverečních, plocha sadových úprav 1980 metrů čtverečních a plocha vlakového perónu 448 metrů čtverečních.  

Celkové náklady stavby, které původně činily zhruba 140 miliónů Kč, byly nakonec ve veřejných soutěžích na zhotovitele stavby sníženy o zhruba 40 miliónů Kč. Po jednání se švýcarskou stranou bylo dohodnuto, že vzniklé úspory budou použity na rozšíření parkovacích ploch, rekonstrukci „velkých“ schodů vedoucích k nádraží a dokončení stavebních úprav v kolejišti včetně vytvoření nového bezbariérového nástupiště pro druhý směr příjezdu vlaků. O využití dalších úspor vzniklých v rámci dotačního programu město Uherský Brod nadále jedná s poskytovatelem dotace.  

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků