Hlavní obsah
Prototyp cvičného proudového letounu L-39 Nové Generace byl od vytlačení z hangáru doslova v obležení zaměstnanců Aera a příslušníků jejich rodin. Foto: Martin Tlustý

V Aeru představili nový letoun zaměstnancům i jejich rodinám

Zatímco v pátek se v Aeru Vodochody konal velkolepý roll-out pro letecké profesionály, politiky a média, tak na sobotu pozval prezident společnosti Aero Giuseppe Giorda své zaměstnance a jejich rodiny s dětmi. Přišly jich stovky.

Prototyp cvičného proudového letounu L-39 Nové Generace byl od vytlačení z hangáru doslova v obležení zaměstnanců Aera a příslušníků jejich rodin. Foto: Martin Tlustý
V Aeru představili nový letoun zaměstnancům i jejich rodinám

Během prvních dvou hodin se o průvodní slovo staral tiskový mluvčí Aera Tobiáš Tvrdík, který přítomným například představil zkušebního pilota Vladimíra Kvardu, hlavního konstruktéra letounu L39-NG Jaromíra Langa a programového manažera Martina Höniga.

Tito za pomoci špičkové videotechniky seznámili dlouhé stovky nadšených příchozích se svým projektem prakticky téměř zcela inovovaného školního tryskového letounu vhodného pro výcvik především budoucích vojenských pilotů, jehož prototyp by se měl dostat do vzduchu ještě před koncem tohoto roku.

Po tuzemských fachmanech k přítomným promluvil viceprezident Aera Marco Venanzetti, který pronesl svoji řeč v češtině, za což si vysloužil vskutku ohromný potlesk!

Úderem jedenácté následoval tentokrát sobotní roll-out již prakticky hotového cvičného letounu L39 NG, který sice vychází z původní aerodynamické koncepce někdejších L-39, avšak jeho vybavení již plně koresponduje se soudobými technickými požadavky.

Poté si vzal slovo stávající generální ředitel Giuseppe Giordo, který konstatoval, že zaměstnance Aera čeká ještě nemálo tvrdé práce, a poděkoval jejich rodinám za mnohdy svatou trpělivost. Současně tento vzápětí předal pětici zaměstnanců, kteří pracují v Aeru již 45 let, podnikové památeční hodinky.

Následovaly letové ukázky technologického demonstrátoru L-39 CW, což jsou v podstatě Albatrosy, ve kterých byly nahrazeny původní ruské pohonné jednotky americkými motory Williams, a to se současnou výměnou původní avioniky za soudobou.

Obrovský zájem byl rovněž o komentované prohlídky jednotlivých výrobních hal, ve kterých se již velmi brzy započne se sériovou výrobou letounů L-39 NG.

Na samý závěr sobotní návštěvy Aera Vodochody si každý návštěvník mohl na památku odnést velký barevný plakát letounu L-39 NG, jehož výroba se jistě zakrátko rozeběhne na plné obrátky.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků