Hlavní obsah
Ostrava 6.3.2017 Prodej papírových jízdenek u řidičů Dopravního podniku Ostrava a.s. končí 1. dubna 2017. Foto: Josef Zajíc

Prodej papírových jízdenek u řidičů Dopravního podniku Ostrava končí 1. dubna

Od 1. dubna 2017 končí doplňkový prodej jízdenek u řidičů ve vozidlech ostravského dopravního podniku. Po zavedení nových elektronických forem jízdného přestal být využíván.

Ostrava 6.3.2017 Prodej papírových jízdenek u řidičů Dopravního podniku Ostrava a.s. končí 1. dubna 2017. Foto: Josef Zajíc
Prodej papírových jízdenek u řidičů Dopravního podniku Ostrava končí 1. dubna

„Doplňkový prodej jízdenek u řidiče dopravního podniku Ostrava byl od jeho zavedení určen jako nouzový způsob pořízení jízdenky v případech, kdy nebyla v dosahu jiná možnost v podobě jízdenkového automatu nebo například novinového stánku. Největší rozkvět tohoto způsobu byl v dobách, kdy řidiči prodávali i šest konkrétních druhů jízdenek. V posledních sedmi letech pak byla v doplňkovém prodeji jízdenek nabízena pouze 60minutová jízdenka, aktuálně za 35 Kč a její zlevněná verze za 20 Kč, tedy v cenách o 5 Kč vyšších než v předprodeji,” informovala Ing. Kateřina Rycková, tisková mluvčí Dopravního podniku Ostrava.

S postupným zaváděním nových modernějších způsobů pořízení jízdenek je však zaznamenán trvalý pokles zájmu o nákup jízdenek u řidiče. První znatelný útlum nastal po zavedení SMS jízdenek v ostravské MHD v roce 2009.

Mnohem výrazněji se však útlum projevil po sérii tarifních změn, jako bylo zavedení úhrady jízdného prostřednictvím ODISek v roce 2015, zavedení bezplatné přepravy pro cestující starších 65 let a především akceptace platebních karet od poloviny roku 2016.

Od té doby je zájem o pořízení jízdenky v doplňkovém prodeji u řidiče tak nízký, že náklady na jeho provozování výrazně převyšují jeho přínosy.

Prodej jízdenek u řidiče klesl v porovnání s údaji před zaváděním novinek o neuvěřitelných 94 procent. „V přepočtu dnes jeden řidič prodá průměrně třetinu jízdenky za směnu. To je opravdu velmi málo. Je to důkaz, že se modernější formy platby jízdného ujaly, což nás velmi těší,” uvedl k tématu ředitel Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys s tím, že doplňkový prodej u řidiče je nyní vedle již existujících plnohodnotných náhrad zbytečný.

„Výhodou nových forem rychlého nákupu jízdenky prostřednictvím platebních karet je mimo jiné zajištění plynulosti, a tím i kvality provozu MHD. Přece jen musíme připustit, že prodej jízdenek u řidiče občas způsobil nepříjemné zdržení spoje,” dodal Daniel Morys.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků