Hlavní obsah

Občané Ostravy mohou cestovat 20 novými tramvajemi Stadler nOVA

Novinky, Josef Zajíc

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Od 1. listopadu nasazuje Dopravní podnik Ostrava a. s. již 20 nových tramvají Stadler nOVA, které byly vyrobeny přímo pro podmínky ostravské MHD. Tramvaje získaly od drážního úřadu všechna potřebná povolení a stávají se stále pravidelnější součástí vozového parku DPO.

Foto: Josef Zajíc

Ostrava 31.10.2018 V dubnu 2018 přijela do dílen v Martinově první tramvaj tohoto typu.

Článek

Tramvaje Stadler nOVA nahrazují v provozu mimo jiné také tramvaje typu ČKD K2, se kterými se může veřejnost rozloučit v sobotu 3. listopadu při jejich poslední jízdě v řádném provozu.

"Tramvaje Stadler nOVA už postoupily všechny potřebné testy a v rámci zkušebních jízd najely 40 tisíc kilometrů. Do konce roku by mělo přibýt ještě dalších šest vozů a v první polovině roku 2019 zbývajících čtrnáct. Společně s dalšími tramvajemi společnosti Škoda Transportion, které DPO vysoutěžil letos, máme nakročeno k nejmladšímu tramvajovému vozovému parku v zemi," upozornil generální ředitel a předseda představenstva DPO a. s. Daniel Morys.

Tramvaje Stadler nOVA uvezou 188 cestujících, jsou 100% nízkopodlažní, mají klimatizaci a USB konektory a jsou připraveny pro Wi-Fi připojení k internetu.

Do pomyslného důchodu tak odcházejí 2 kusy tramvají ČKD K2, které v ostravské tramvajové dopravě slouží od roku 1967. Rozloučení s těmito vozy proběhne před vjezdem do dílen DPO v Ostravě-Martinově. 

První článkové tramvaje se v ostravských ulicích objevily v roce 1965, jednalo se o typ ČKD K1 s elektropneumatickou výzbrojí. Tyto prototypy se však příliš neosvědčily a v roce 1968 byly vráceny zpět výrobci. V únoru 1967 byly uvedeny do povozu první tři vozy ČKD K2 podobné konstrukce, avšak již s elektrickou výzbrojí.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám