Hlavní obsah

Nový magistrát začne karvinským občanům sloužit od února

Novinky, Milan Haluška

Budova bývalé Komerční banky v centru Karviné začne občanům od února sloužit k vyřízení nejrůznějších agend. Opuštěná budova se totiž od léta rekonstruovala a vznikl v ní nový magistrát. Lidé tak budou moci své záležitosti řešit na jednom místě a nemusejí zajíždět do jiných částí města.

Foto: Milan Haluška
Článek

Firma, která budovu rekonstruovala, měla měsíční zpoždění. Město chce proto nechat stěhování na leden. Pro potřeby úřadu je tedy budova zrekonstruovaná, stěhování však vyžaduje uzavření pracovišť na několik dnů a instalaci jak telefonů, tak třeba nových přepážek.

Nyní na konci roku lidé finišují s vyřizováním některých svých záležitostí. Mění si například řidičské průkazy, přihlašují a odhlašují auta, platí ještě se zpožděním na poslední chvíli za odpady nebo za psy. Všechna pracoviště tedy do konce roku 2013 a po část ledna ještě zůstanou tam, kde jsou na ně lidé zvyklí, funguje i rezervační webový systém.

Stěhování si vyžádá nedostupnost 

Běžné agendy jako matriky (občanky, pasy, sňatky, občanství, trvalý pobyt) a vozidel (řidičské průkazy, auta) - tyto se budou stěhovat až od 27. ledna a bude to znamenat uzavření pracovišť až do 31. ledna.

"Magistrát se měl původně stěhovat na začátku podzimu, stavební a dokončovací práce však trvaly firmě déle a nyní na konci roku my zase nechceme komplikovat lidem život uzavřením pracovišť, která nejvíce potřebují," uvedla mluvčí města Šárka Swiderová.

Od 1. února budou lidé vyřizovat všechny své záležitosti v jedné karvinské lokalitě a všechna pracoviště budou od sebe pět minut chůze. Magistrát se přestěhuje ze dvou budov státních do jedné vlastní, kromě matriky a řidičských agend se to týká například pokladen ekonomického odboru nebo agendy sociálně právní ochrany dětí.

Reklama

Výběr článků

Načítám