Článek
Firma, která budovu rekonstruovala, měla měsíční zpoždění. Město chce proto nechat stěhování na leden. Pro potřeby úřadu je tedy budova zrekonstruovaná, stěhování však vyžaduje uzavření pracovišť na několik dnů a instalaci jak telefonů, tak třeba nových přepážek.
Nyní na konci roku lidé finišují s vyřizováním některých svých záležitostí. Mění si například řidičské průkazy, přihlašují a odhlašují auta, platí ještě se zpožděním na poslední chvíli za odpady nebo za psy. Všechna pracoviště tedy do konce roku 2013 a po část ledna ještě zůstanou tam, kde jsou na ně lidé zvyklí, funguje i rezervační webový systém.
Stěhování si vyžádá nedostupnost
Běžné agendy jako matriky (občanky, pasy, sňatky, občanství, trvalý pobyt) a vozidel (řidičské průkazy, auta) - tyto se budou stěhovat až od 27. ledna a bude to znamenat uzavření pracovišť až do 31. ledna.
"Magistrát se měl původně stěhovat na začátku podzimu, stavební a dokončovací práce však trvaly firmě déle a nyní na konci roku my zase nechceme komplikovat lidem život uzavřením pracovišť, která nejvíce potřebují," uvedla mluvčí města Šárka Swiderová.
Od 1. února budou lidé vyřizovat všechny své záležitosti v jedné karvinské lokalitě a všechna pracoviště budou od sebe pět minut chůze. Magistrát se přestěhuje ze dvou budov státních do jedné vlastní, kromě matriky a řidičských agend se to týká například pokladen ekonomického odboru nebo agendy sociálně právní ochrany dětí.