Hlavní obsah
Mapa trati Ústecké 21. Foto: archiv Auto klubu UO

Na startu Mistrovství Evropy historických automobilů se představí nejlepší jezdci světových žebříčků

Auto klub Ústí nad Orlicí v AČR připravil na sobotu 24. a neděli 25. srpna 62. a 63. ročník Mezinárodního závodu do vrchu Ústecká 21, memoriál Miroslava Urbana, na tradiční trati jednadvaceti zatáček na Andrlův chlum.

Mapa trati Ústecké 21. Foto: archiv Auto klubu UO
Na startu Mistrovství Evropy historických automobilů se představí nejlepší jezdci světových žebříčků

Díky skvělému průběhu závodu do vrchu Andrlova chlumu v minulém roce Mezinárodní automobilová federace FIA a Autoklub České republiky vybraly Ústeckou 21 nejen pro Mistrovství ČR a SR soudobých a historických automobilů, ale také pro Českou trofej, Mistrovství Evropy historických automobilů a nově také jako závod FIA Cup soudobých vozidel.

Milovníci vůně benzinu a hřmotu závodních motorů se tak mohou těšit ma jedinečnou podívanou vrcholných výkonů jezdců. Na trati závodu se představí nejlepší jezdci světových žebříčků z Francie, Itálie, Rakouska, Švédska, Polska a samozřejmě Česka a Slovenska. Z významných jezdců se na startu objeví Italové Uberto Bonucci a Guliano Palmieri, Francouz Sebastien Petit a Češi Miloš Beneš, Aleš Mlejnek a sourozenci Vondrákovi.

Na základě nové úpravy trati, kdy od zatáčky č. 12 byl až do cíle položen nový povrch, se očekává i překonání současného traťového rekordu 1:44,50, jehož držitelem je Miloš Beneš.

Průběh závodu je zajišťován devatenáctičlenným ředitelským sborem s pomocí okolo 120 pořadatelů, zdravotní a technické služby, včetně rozhlasu a přenosu závodu na FBC. Dále bylo delegováno 10 činovníků FIA a FAS, kdy do funkce hlavního sportovního komisaře byl jmenován Rod Parkin (GBR) a hlavním technickým komisařem Boris Gorup (HVR).

Ředitel závodu Ing. Jiří Janák zároveň uvedl, že vzhledem k enormnímu zájmu nebyl v letošním roce omezen počet jezdců, takže do startovní listiny bylo zapsáno 165 přihlášených závodníků.

Pro diváky program začal již v pátek 23. srpna, kdy v odpoledních hodinách mohli navštívit parkoviště závodních speciálů, které je umístěno v prostorách firmy FPOS v Lázeňské a Vrbové ulici.

Program závodu bude pokračovat v sobotu od 8 do 13 hodin tréninkovými jízdami a od 13.30 hodin závodem s předpokladem ukončení v 18 hodin. V neděli bude trénink od 8 do 10 hodin a hlavní závod od 11 hodin s předpokladem ukončení a vyhlášení vítězů v 16 hodin.

Letošní závod do vrchu Andrlova chlumu bude zároveň rozloučením se závodní činností legendárního československého jezdce a automobilové hvězdy Ústecké 21 osmdesátiletého Miroslava Adámka. Poprvé v tomto závodě startoval v roce 1972 na voze NSU TT a v roce 1975 se stal absolutním vítězem s časem 2:31,48. Je zároveň jediným českým jezdcem, který se zúčastnil oficiálního závodu Mistrovství světa speciálních automobilů na okruhu, závodů prototypů, a náš neúspěšnější jezdec na sportovních vozech všech dob a jediný Čech držící traťový rekord v době, kdy Ecce homo bylo součástí Mistrovství Evropy v závodech do vrchu.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků