Článek
Ze všech možností, které se jako řešení krizové situace nabízely, vybralo vedení města právě přívoz, ač ho to stojí měsíčně 200 tisíc korun. Důležitější je, že se děti do školy, senioři na nákupy a k lékaři a občané do práce dostanou rychle a bezpečně.
Další variantou je totiž dvacetiminutová obcházka přes zdymadlo nebo železniční most. Lodí to trvá čtyři minuty.
Praxe ukázala, že si lidé na tento druh přepravy zvykli a využívají ho. Denně jich přívoz využije kolem šesti stovek. „Jsou i dny, kdy převážíme sedm set lidí,“ říká kapitán Petr Bárta.
Město ale urychleně začalo řešit i výstavbu lávky nové. Již 14. září vybrala odborná porota ze šesti předložených návrhů vítězný koncept od společnosti Stráský, Hustý a partneři. Lávka bude nesena obloukovou konstrukcí, která hezky souzní s oblouky sousedního historického mostu. Předpokládané náklady se budou pohybovat kolem 40 miliónů korun a odhadovaný termín realizace je rok 2020.
Nyní se ovšem objevila zpráva, že ve volbách nově zvolené vedení města hodlá přívoz zrušit. Budoucí starosta Tomáš Mach k tomu řekl: „Šli jsme do voleb s tím, že zachování spojení obou břehů je prioritou, ale myslím, že je daleko jednodušší a systémovější spojení obou břehů silniční kyvadlovou dopravou.“