Hlavní obsah

Hornická poliklinika obhájila náročný audit kvality

Novinky, Lucie Drahošová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Hornická poliklinika v Ostravě, která je členem skupiny AGEL, obhájila v těchto dnech akreditaci Spojené akreditační komise České republiky. Získaný akreditační certifikát je pro pacienty polikliniky garancí vysoké kvality poskytované zdravotní péče.

Foto: AGEL
Článek

Pro získání certifikátu musela Hornická poliklinika splnit řadu náročných kritérií. Auditoři Spojené akreditační komise v praxi sledovali naplnění několika desítek akreditačních standardů, tedy postupů zajišťujících bezpečí pacientů při poskytovaných zdravotnických službách.

„Akreditační auditoři se zaměřují na oblast kvality, diagnostických postupů, péče o pacienta, kontinuity zdravotní péče, dodržování práv pacientů, včetně péče o zaměstnance,“ vysvětlila hlavní sestra Hornické polikliniky Alena Křižáková a dodala, že někomu se sice může zdát, že proces akreditace ambulantního zařízení je snazší než například u nemocnic, ale opak je pravdou.

„V nemocnici se řízení kvality a tedy i akreditaci zpravidla věnuje vyčleněný pracovník. V zařízení našeho typu vše připravují lékaři, sestry a ostatní techničtí pracovníci sami a znamená to pro ně práci navíc a za to jim patří velké poděkování,“ podotkl ředitel Hornické polikliniky Bc. Josef Grochol, MBA.

Nově získaný certifikát má platnost tři roky, po jeho uplynutí bude zdravotnické zařízení status akreditovaného zdravotnického zařízení opět obhajovat.

„Získání akreditace nebylo vlastním cílem našeho snažení, ale prostředkem k dosažení skutečného cíle, kterým je vyšší kvalita a vyšší bezpečí v péči o pacienty,“ dodala hlavní sestra Alena Křižáková.

Hornická poliklinika v centru Ostravy zajišťuje léčebnou i diagnostickou ambulantní zdravotní péči pro obyvatele Ostravska a nejbližšího okolí, a to v téměř třiceti ambulancích vybavených moderními technologiemi i kvalifikovaným personálem.

Cílem zařízení je následovat moderní trendy ve zdravotnictví, rychle se adaptovat a nabízet pacientům nadstandardní přístup pomocí kvalitní, dostupné a účinné péče. Jen v ordinacích praktických lékařů pro dospělé i děti a dorost je v Hornické poliklinice každoročně ošetřeno přes 60 tisíc pacientů.

Reklama

Výběr článků

Načítám