Hlavní obsah

GO a Regiontour 2020 jako festival cestovatelských zážitků

Nová podoba veletrhů cestovního ruchu se osvědčila a oslovila více zájemců – profesionálů v cestovním ruchu i fanoušků cestování. Tradiční start nové turistické sezony na brněnském výstavišti přivítal více než 30 tisíc návštěvníků, návštěvnost se zvýšila přibližně o deset procent.

GO a Regiontour 2020 jako festival cestovatelských zážitků

Veletrhů cestovního ruchu GO a Regiontour 2020 se zúčastnilo 822 vystavujících firem z 27 zemí. Podařilo se zajistit odbornější program prvního dne, veřejnost přilákaly další dny, kdy se otevřel i nový gurmánský festival GO to FoodPark. Premiéru měl také Festival pěti kontinentů. Lákadlem byly živé pozvánky do českých a moravských regionů. Další oživení přinesl přesun 23. ročníku festivalu filmů, fotografií a knih o cestování GO KAMERA 2020 do centra veletržního dění – pavilonu P.

Spoustu tipů pro tuzemskou dovolenou přinesl veletrh Regiontour, kterého se zúčastnila většina našich krajů a řada turistických oblastí, měst, ale i poskytovatelů služeb v cestovním ruchu a turistických cílů. Úspěšnou premiéru měl gastronomický festival GO to FoodPark, největší setkání svého druhu v Brně. Na tři dny od pátku do neděle pavilon F provoněly speciality regionální kuchyně i mezinárodní gastronomie, které přilákaly spoustu nových návštěvníků.

Osvědčil se koncept partnerské země. V letošním roce se jí stalo Thajsko, které prezentovalo celou šíři své turistické nabídky včetně živých ukázek thajského boxu, tanečnic, masáží nebo kuchyně.

„Je pro nás velkou ctí být partnerskou zemí na veletrhu, který je největší prezentací cestovního ruchu v České republice. Pro návštěvníky je to velká příležitost dozvědět se něco více o Thajsku včetně jeho fantastických destinací. Věřím, že to dále posílí spolupráci našich zemí v oblasti turismu,“ řekla Ureerat Chareontoh, velvyslankyně Thajska v České republice.

Český cestovní ruch zažívá obrovský rozvoj. Podle předběžných odhadů se u nás v roce 2019 ubytovalo už 22 milionů turistů. Sílil jak příliv návštěvníků ze zahraničí, tak domácí turistika. Příznivá ekonomická situace se projevila také rostoucí chutí Čechů objevovat krásy cizích zemí včetně exotických a vzdálených. Touha po cestovatelských zážitcích byla znát i na veletrzích GO a Regiontour 2020.

„Cestovní ruch je důležitým odvětvím ekonomiky. Jistě potřebuje prezentaci destinací a nabízených služeb včetně živé prezentace na veletrhu. GO a Regiontour to dokazují,“ sdělil Jiří Kuliš, generální ředitel společnosti Veletrhy Brno.

Pořadatelé letos posílili festivalový charakter veletrhů tak, aby byly zábavnější, pestřejší a návštěvníci si z nich spíš než katalogy odnesli autentické zážitky. Veletrh GO nově získal podobu Festivalu pěti kontinentů a ukázal krásy cestování do různých koutů planety. Vystavovatelé ocenili vyšší návštěvnost i lepší strukturu návštěvníků.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků