Hlavní obsah

Frýdek-Místek testoval průjezdnost kloubového autobusu ulicemi města

Novinky, Jana Matějíková

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nově zřízený Dopravní podnik Frýdek-Místek hledá nejekonomičtější možnosti provozu městské hromadné dopravy. Přispět by k tomu mohlo i znovuzavedení kloubových autobusů, které pojmou více cestujících a jejichž nasazením na jednotlivé trasy by se ušetřily personální i provozní náklady.

Foto: Jana Matějíková

8. pěšího pluku

Článek

Kloubové autobusy mají jiné technické parametry, jsou mnohem delší a potřebují tedy k bezpečnému provozu také dostatečný manévrovací prostor. Bylo nutné zjistit, zda pro ně nebudou problém některé kruhové objezdy nebo točny.

„Koncem minulého týdne jsme si od Dopravního podniku Ostrava zapůjčili jeden kloubový autobus a vyjeli do ulic města i do okolních obcí. Trasa zkušební jízdy zahrnovala oblasti, kde jsme předpokládali vznik problémů při jeho pravidelném provozu. Ve městě to byla například zastávka Poliklinika na frekventované ulici 8. pěšího pluku, ale také kruhové objezdy a točny autobusů, například točna v Hájku. Zajeli jsme i do okolní obcí Baška, Pržno a Hukvaldy. Test dopadl nad naše očekávání výborně, prokázal, že provoz kloubového autobusu je v síti MHD Frýdek-Místek možný,“ řekl jednatel Dopravního podniku Frýdek-Místek Jan Širc.

„Některé linky jsou v současné době přetíženy a musejí být posilovány dalšími autobusy, což znamená další provozní ale i personální náklady. V případě náhrady posilových spojů kloubovým autobusem budou tyto náklady ušetřeny,“ nastínil výhody náměstek primátora Karel Deutscher.

Kloubové autobusy by měly být nasazeny především na linky č. 1, 5 (Hukvaldy), 11 (Řepiště), 12 (Brušperk), 14 (Janovice) a 18 (Krásná – Visalaje).

Kloubový autobus jezdil na linkách MHD ve Frýdku-Místku naposledy v roce 1999.    

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám