Hlavní obsah

Aplikace Alois Nebel přináší nové příběhy, turistům slouží jako průvodce

Novinky, Bára Haušková
Aktualizováno

Filmový příběh Aloise Nebela, výpravčího ze stanice Bílý Potok, se díky své popularitě dočkal také zpracování do podoby aplikace pro mobilní telefony. Ta provází turisty po místech, která jsou s filmem či jeho komiksovou předlohou spojena.

Foto: Gameleon

Aplikace Alois Nebel nabízí nové komiksové příběhy.

Článek

Mobilní aplikaci, která provází turisty oblastí Jeseníků a Rychlebských hor připravila agentura CzechTourism ve spolupráci s Jeseníky - sdružení cestovního ruchu. Cílem projektu je využít oblíbeného příběhu k podpoře domácího turismu a zvýšit návštěvnost v místech, kde se příběh odehrává.

„Aplikace rozvíjí příběh Aloise Nebela a nabízí návštěvníkům Jeseníků možnost získat další komiksové příběhy od tvůrců filmu, které vznikly speciálně pro potřeby aplikace, nebo srovnat záběry z filmu se skutečností,“ uvedl Jakub Hlaváček, ředitel odboru Institut turismu ČR agentury CzechTourism.

Nejde o průvodce po filmových lokacích či Nebelovských reáliích, protože ty jsou z velké části fikcí, příběh Aloise Nebela se ale aplikací rozvíjí a nabízí návštěvníkům regionu možnost získat další komiksové příběhy. Ty vznikly speciálně pro potřeby aplikace. Jednou z lokalit, kam aplikace uživatele zavede, je i hlavní nádraží v Praze. Přímo na perónu lze porovnat filmové záběry, které byly natočeny v původní barevné verzi se scénami převedenými do tzv. rotoskopie. Uživatel dokonce uvidí bonusové záběry, které ve filmu nenajde.

Aplikace nabízí jedenáct vybraných míst spojených s různými turistickými zajímavostmi. V každé lokalitě čeká turisty trasa od 3 do 10 kilometrů, na které návštěvník postupně pomocí svého mobilního telefonu s GPS sesbírá komiksový příběh. Aplikací provází charismatický hlas Miroslava Krobota, představitele Aloise Nebela. Komiks je možné získat pomocí mobilní aplikace jen na konkrétních místech filmové trasy a slouží tedy jako odměna pro ty, kteří do regionu přijedou a jednotlivá místa navštíví.

V aplikaci jsou kromě nových komiksových příběhů u každé lokality i informace o daném místě, jeho historii a také doporučení, co dalšího zajímavého je možno v okolí vidět. Uživatelé aplikace se dostanou například do míst, kde se na Jesenicku těžilo zlato, k zaniklé lesní železnici i na místa, kde začaly procesy s čarodějnicemi. Návštěvník tak může sledovat příběhy Aloise Nebela a zároveň se seznámit s výběrem toho nejlepšího, co je v Jeseníkách a Rychlebských horách k vidění.

„Podle našich výzkumů se asi 1,5 miliónu českých turistů při výběru dovolené nechá ovlivnit filmem. Více než 40 procent turistů používá během dovolené mobilní aplikace. Aplikace k filmu Alois Nebel je vůbec prvním marketingovým projektem agentury CzechTourism, ve kterém se podařilo využít současně několik aktuálních marketingových trendů. Pracuje s filmovým příběhem, využívá mobilní technologie a navíc zahrnuje prvky na bázi rozšířené reality a geocachingu. Celý projekt tak integruje několik inovativních přístupů k marketingu cestovního ruchu,“ uvedl Rostislav Vondruška, generální ředitel agentury CzechTourism.

Mobilní aplikace je určena pro iPhone i telefony s operačním systémem Android a je možné ji stáhnout na portálu navstivtejeseniky.cz. Aplikace je dostupná v české a německé jazykové mutaci.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám