Článek
Mobilní aplikaci, která provází turisty oblastí Jeseníků a Rychlebských hor připravila agentura CzechTourism ve spolupráci s Jeseníky - sdružení cestovního ruchu. Cílem projektu je využít oblíbeného příběhu k podpoře domácího turismu a zvýšit návštěvnost v místech, kde se příběh odehrává.
„Aplikace rozvíjí příběh Aloise Nebela a nabízí návštěvníkům Jeseníků možnost získat další komiksové příběhy od tvůrců filmu, které vznikly speciálně pro potřeby aplikace, nebo srovnat záběry z filmu se skutečností,“ uvedl Jakub Hlaváček, ředitel odboru Institut turismu ČR agentury CzechTourism.
Nejde o průvodce po filmových lokacích či Nebelovských reáliích, protože ty jsou z velké části fikcí, příběh Aloise Nebela se ale aplikací rozvíjí a nabízí návštěvníkům regionu možnost získat další komiksové příběhy. Ty vznikly speciálně pro potřeby aplikace. Jednou z lokalit, kam aplikace uživatele zavede, je i hlavní nádraží v Praze. Přímo na perónu lze porovnat filmové záběry, které byly natočeny v původní barevné verzi se scénami převedenými do tzv. rotoskopie. Uživatel dokonce uvidí bonusové záběry, které ve filmu nenajde.
Aplikace nabízí jedenáct vybraných míst spojených s různými turistickými zajímavostmi. V každé lokalitě čeká turisty trasa od 3 do 10 kilometrů, na které návštěvník postupně pomocí svého mobilního telefonu s GPS sesbírá komiksový příběh. Aplikací provází charismatický hlas Miroslava Krobota, představitele Aloise Nebela. Komiks je možné získat pomocí mobilní aplikace jen na konkrétních místech filmové trasy a slouží tedy jako odměna pro ty, kteří do regionu přijedou a jednotlivá místa navštíví.
V aplikaci jsou kromě nových komiksových příběhů u každé lokality i informace o daném místě, jeho historii a také doporučení, co dalšího zajímavého je možno v okolí vidět. Uživatelé aplikace se dostanou například do míst, kde se na Jesenicku těžilo zlato, k zaniklé lesní železnici i na místa, kde začaly procesy s čarodějnicemi. Návštěvník tak může sledovat příběhy Aloise Nebela a zároveň se seznámit s výběrem toho nejlepšího, co je v Jeseníkách a Rychlebských horách k vidění.
„Podle našich výzkumů se asi 1,5 miliónu českých turistů při výběru dovolené nechá ovlivnit filmem. Více než 40 procent turistů používá během dovolené mobilní aplikace. Aplikace k filmu Alois Nebel je vůbec prvním marketingovým projektem agentury CzechTourism, ve kterém se podařilo využít současně několik aktuálních marketingových trendů. Pracuje s filmovým příběhem, využívá mobilní technologie a navíc zahrnuje prvky na bázi rozšířené reality a geocachingu. Celý projekt tak integruje několik inovativních přístupů k marketingu cestovního ruchu,“ uvedl Rostislav Vondruška, generální ředitel agentury CzechTourism.
Mobilní aplikace je určena pro iPhone i telefony s operačním systémem Android a je možné ji stáhnout na portálu navstivtejeseniky.cz. Aplikace je dostupná v české a německé jazykové mutaci.
Aplikace je dostupná pro i telefony s operačním systémem Android.