Vánoce by měly být svátkem klidu a pohody, ale předvánoční stres a šum většinou pohltí úplně každého, a tak se spousta lidí do Štědrého dne ani nestačí zastavit. Výzkum, který uveřejnil deník Daily Mail, uvádí, že ženy nad dárky daleko více přemýšlejí a tráví nad výběrem více času než muži. To ale zřejmě není nijak zvlášť překvapující.

Deník také píše, že vdané ženy věnují výběru toho správného vánočního dárku v průměru 13 hodin a 23 minut. Zatímco ženatí muži tráví nad výběrem zhruba jen čtyři hodiny a deset minut. A internetový server také přináší vysvětlení, proč tomu tak pravděpodobně je.

Až 57 % procent žen, tedy více než polovina dotázaných, je z vánočního dárku, který jim věnoval partner nebo manžel, zklamáno. Proto se snaží, aby stejný pocit nezažil i jejich partner.

Ženy si balí dárky i samy pro sebe

Ještě depresivněji působí ale fakt, že se od žen většinou očekává, že zabalí úplně všechny vánoční dárky, které se pod vánočním stromkem sejdou. A to dokonce i ten pro sebe, ukázal výzkum mezi jednou tisícovkou otců a matek na Littlewoods.com.

„Matky tráví většinu předvánočního času shonem okolo plánování, nakupování, přípravami a ujištěním se, že Štědrý den bude pro jejich rodinu naprosto dokonalý. Proto je teď řada na nich, aby byly za svou píli adekvátně odměněny,” říká Gary Granule, maloobchodní ředitel značky Littlewoods.com.

„Protože překvapení a příjemné vzrušení z toho, když roztrháte pečlivě zabalený vánoční dárek, přetrvává spousty let, a to i bez ohledu na věk,” dodává Granule.

Co potěší matky pod stromečkem, sestavil Littlewoods.com 
1. Klenoty
2. Parfém
3. Kabelka
4. Tablet
5. Čokoláda
6. Mobilní telefon
7. Set péče o pleť
8. Make-up
9. E-kniha
10. Šampaňské

Jak už sám seznam naznačuje, ženy si přejí dárek, který pro ně bude něčím ojedinělý. Od třpytivých šperků po luxusní kabelky, až po lahev sektu. Zkrátka a dobře matky si v tento den zaslouží jen to nejlepší.

Podle průzkumu dospělé děti utrácejí za své matky v průměru o 600 korun více, než za své otce, a také zhruba o stokorunu více, než dají za dárek pro své partnery.

„Je zřejmé, že se částka, kterou lidé utrácejí za dárky pro svou rodinu a partnery, často mění,” říká George Charles, mluvčí vouchercodespro.co.uk.

„Na těchto průměrech ale vidíme, že lidé utratí nejvíce peněz právě za dary pro své matky, než za své partnery. Možná je to šok, ale v podstatě je to taková forma poděkování za to, co všechno pro nás naše maminky dělají.”