Wyler točil filmy od dvacátých do šedesátých let minulého století. Získaly 38 Oscarů, nominovány byly ve 127 případech.

"Ve své tvorbě dospěl ke svrchovanému naplnění filmových principů. Zakládal ji na dramaticky imaginativní vizualizaci idejí, rozehraných formou věcného realismu v chronologii času a v celé hloubi daného prostoru. Vymezil se tak proti konvenci montáže obrazů a obohatil možnosti kinematografického výrazu o působivou iluzi lineární perspektivy, čímž ho výrazně přiblížil k trojrozměrné skutečnosti," popisuje Wylera filmový historik Věroslav Hába.

Jezebel a Lištičky

Na přelomu 30. a 40. let natočil Wyler s herečkou tři adaptace divadelních her: Jezebel podle Owena Davise, filmnoirový Dopis podle Williama Somerseta Maughama a drama Lištičky podle Lillian Hellmanové.

Jezebel se blíží slavnému Jihu proti Severu. Odehrává se v prostředí plantážnického Jihu před občanskou válkou, kde hrály velkou roli neměnné společenské konvence. Hlavní postavou je výstřední žena, jež pro svoji hrdost a temperament určí svému životu až tragický směr.

Také v Dopisu podle Williama Somerseta Maughama hraje Davisová ženu z rodiny plantážníka. Ta zavraždí svého tajného milence a snaží se vyhnout trestu. Pomocí kriminální zápletky režisér zpracoval témata nevěry a postavení ženy ve strnulé a pokrytecké společnosti. V Lištičkách sleduje podnikatelskou rodinu Hubbardů, pro kterou jsou jedinou modlou peníze. V citově chladném prostředí přispěje hlavní ženská postava Regina ke smrti manžela.