Hlavní obsah

Češi letos utratí za dárky na internetu rekordní sumy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Stejně jako v kamenných obchodech, bývá i na internetu vánoční sezona nejsilnějším obdobím roku. Prostřednictvím e-shopů lidé nakupují nejrůznější dárky, od knih, sportovních potřeb, přes kosmetiku až po spotřební elektroniku.

Foto: Ondřej Lazar Krynek, Novinky

Ilustrační foto

Článek

Díky zájmu o vánoční dárky očekává letos zvýšení tržeb i internetový obchod KASA.cz. "V loňském roce jsme dosáhli celkového obratu 470 miliónů Kč a přijali více než 70 000 objednávek. Vánoční sezóna byla nejsilnějším obdobím roku a letos tomu jistě nebude jinak. Očekáváme nárůst obratu až k 700 milionům Kč, prodej na splátky se vyšplhá k 70 milionům Kč a přijmeme patrně více než 110 000 objednávek", řekl ředitel společnosti Martin Kasa. Letošní vánoce odhaduje KASA.cz vyexpedovat ze svých skladů kolem 400 tun zboží.

Vánoce "začaly" už v říjnu

Optimistické odhady v souvislosti s vánoční sezónou potvrdily již tržby za říjen, které předčily veškerá očekávání. "Vánoční období pro nás bežně začíná 1.12. a končí 24.12. Do té doby většina zákazníků vyčkává a vybírá. Lehce zvýšené prodeje evidujeme sice již od začátku října, ale ten pravý vánoční "šrumec" začíná skutečně až v prosinci," vysvětluje Martin Kasa a doplňuje: "Letošní rok nás mile překvapil a říjen byl obchodně nejúspěšnějším říjnem v historii firmy co do obratu, tak počtu objednávek i zisku."

Dárky za pár set i pár set tisíc

Z hlediska sortimentu je podle Martina Kasy již několik let největší zájem o digitální fotoaparáty, mp3 přehrávače a drobné elektro jako jsou holicí strojky, žehličky atd.

Letos se očekává také velký zájem o parfémy a hodinky a jako rodinný dárek o LCD televizory. Průměrná hodnota vánoční objednávky se pohybuje okolo 3000 Kč. V běžném měsíci je přitom průměrná cena nákupu na internetu okolo 8000 Kč.

Nižší cena průměrného nákupu o vánocích je dána vyšším počtem objednávek drobnějších dárků. Zákazníci se však nebrání ani nákupu luxusnějších dárků. Mezi nejdražší dárky patří audio-video vybavení domácností. Není výjimkou, že se taková objednávka vyšplhá až ke 200 000 Kč.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám