Hlavní obsah

Šampaňského se loni prodalo méně, ale za více peněz

Francie loni zaznamenala pokles v prodeji šampaňského, když se prodalo nejméně lahví od roku 2004. Významné ztráty pocítil hlavně domácí trh. Přesto se díky rostoucím cenám a vzestupu dražších značek podařilo mírně navýšit obrat odvětví.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto.

Článek

Souhrn za loňský rok zveřejnila v neděli organizace The Comité Interprofessionnel du Vin de Champagne (CVIC), která sdružuje výrobce a prodejce. Počet prodaných lahví podle ní klesl o 1,8 procenta na 302 milionů, přičemž celkové příjmy vzrostly o 0,3 procenta na 4,9 miliardy eur (přes 125 miliard korun).

„Pokles v objemu je trochu znepokojivý, protože zpomalení ve Francii a Británii nebylo kompenzováno vyššími prodeji mimo Evropskou unii,“ uvedl pro Reuters Jean-Marie Barillère z CVIC.

Francie a Spojené království jsou nejdůležitější trhy, společně se podílí na asi 60 procentech prodaných lahví. Na ostrovech ale prodeje klesly už třetím rokem, podle sdružení zřejmě hlavně kvůli obavám z brexitu. Ve Francii klesl počet prodaných lahví o 4,2 procenta na 147 milionů a poprvé za 100 let se stalo, že se v zahraničí prodalo víc lahví než doma. Kromě zpomalující ekonomiky za tím dle CVIC stojí také protesty žlutých vest.

CVIC také uvedlo, že šampaňské se potýká se silnou konkurencí prosecca, které je výrazně levnější a v posledních letech nabývá na popularitě.

Může se vám hodit na Zboží.cz:

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám