Hlavní obsah

V Nizozemsku se daří avokádové restauraci, je údajně první v Evropě

Restaurace s názvem The Avocado Show, nacházející se v hlavním nizozemském městě Amsterdamu, sklízí nevídaný úspěch. A to i přesto, že základem jejího menu je jediná surovina - avokádo. Majitelé si dávají záležet na tom, aby veškeré pokrmy lahodily nejenom zákazníkově chuti, ale také oku, což se jim podle všeho alespoň prozatím velmi vyplácí.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: V Amsterdamu otevřeli první evropskou avokádovou restauraciVideo: AP

 
Článek

Restaurace otevřela v březnu tohoto roku a těší se velké oblíbenosti. Manažer Jay Greenslade tvrdí, že její dva majitelé se nechali inspirovat trendem food stylingu, tedy uměním udělat jídlo na talíři pěkné.

„Myšlenka na otevření takové restaurace vznikla díky Instagramu. Kluci sledovali různé profily, které byly zaměřené na pokrmy z avokáda a food styling. Jednoho dne si řekli, že když otevřou restauraci, kde bude jídlo vypadat stejně dobře, a ještě k tomu bude skvěle chutnat, tak se to zkrátka musí setkat s úspěchem,“ prozradil Greenslade.

„Než lidé jídlo ochutnají, tak se na něj dívají. Je to takové ochutnávání očima. V dnešní době je proto food styling jednoznačně velkým tématem,“ má jasno manažer.

Pokrmy ocení vegan i milovník masa

Nabídka jídel je velmi pestrá, naleznete zde pokrmy jak pro vegany, tak pro milovníky masa.

Například pokrm s názvem Avo Garden obsahuje avokádo rozpůlené napůl, které je potřené hummusem a ozdobené kořením a různými kvítky. Poke Bowl je plněný syrovým lososem, salátem, rybím kaviárem a suši rýží.

Naleznete zde však i speciální burgery s názvem Bun Burgers, podávané s nachos a salsou. Místo housek ale čekejte opět avokádo a uvnitř speciální holandskou hovězí klobásu.

Pomáhají sociální sítě

Kromě unikátního menu však avokádová restaurace těží i díky sociálním sítím, především Instagramu, kde pravidelně sdílí své labužnické pochoutky. „Ještě před otevřením restaurace jsme měli asi 36 tisíc sledujících, což je neskutečné. Od té doby se toto číslo více než zdvojnásobilo. Stovky lidí k nám jezdí jenom proto, že nás viděli na Instagramu,“ prozradil Greenslade.

Jednoho dne k nim dokonce zavítala rodina, která letěla z USA do Izraele a měla v Amsterdamu dvě hodiny na přestup. Když přistála, naskočila do taxíku a přijela tam na oběd.

The Avocado Show sklízí dokonce tak velký úspěch, že ještě před otevřením obdržela 80 žádostí na provozování franšízy. Nyní je jich prý už přes 150.

Greenslade říká, že restaurace spotřebuje asi 300 avokád denně. „Vtipné je, že jsem avokádem obklopen na denní bázi a sám ho moc nemusím. Rozhodně mi tedy nejde krkem,“ uzavřel.

Reklama

Výběr článků

Načítám