Jak byste charakterizoval styl českých mužů?

Necítím se způsobile hodnotit styl Čechů globálně, nicméně jsem moc rád, že outdoorový styl, který byl hodně vidět na ulicích českých měst, je spíše na ústupu. Mohu ale říct, že pro stále více mužů je móda součástí jejich životního stylu a aktivně se o ni zajímají. Někteří navštěvují i módní přehlídky a módu sledují i na sociálních sítích. Stále více prostřednictvím oblečení vyjadřují svou osobnost. Nebojí se nových trendů, naopak je vyhledávají. Rozhodně je pro ně důležité nejen vypadat, ale i cítit se dobře.

Jak to vypadá v praxi?

Hovoříme o takzvaném skrytém luxusu. To znamená, že drahé oblečení má za úkol primárně potěšit nositele, bez toho, aby kousek nesl velké logo značky a vydával se tak všem na odiv. On sám to totiž ví a užívá si to při nošení.

Na čem si muži nejvíce zakládají?

Určitě to jsou boty s koženou podrážkou a ručně dobarvovaným svrškem, který má stejnou barvu jako pásek. Muži stále více preferují přiléhavou dobře padnoucí siluetu. V případě užších nohavic je nutné volit kratší délku, tak akorát na botu, aby nevznikaly nevzhledné sklady v oblasti kotníku. Důležité je pro ně také vědět, že oblečení, potažmo doplňky, které nosí, nejsou otrokářskou prací dětí. A to samo o sobě je v dnešní době velký luxus.

Je ladění barvy bot s páskem nutné?

Nutnost to není, ale rozhodně to vypadá dobře. I k černým botám může být hnědý pásek a naopak.

Čím se tedy zákazník vyznačuje?

Je odvážný. To znamená, že vyhledává novinky, sexy střihy a trendy kousky. Móda pro něj představuje nové zboží, do minulosti se nekouká.

Co muži na podzim nejčastěji nakupují?

Již několik sezón je na vzestupu informální trend. To znamená měkký blazer, ve zkrácené délce, který je nejčastěji z vlněného jersey materiálu. Nemá vycpávky ani podšívku a spojuje dvě ještě před pár lety nemyslitelné věci, vzhled luxusního saka a pohodlí svetru. A k tomu bavlněné, nebo denimové kalhoty pro větší pohodlí s příměsí pružného vlákna lycra.

Pokud do saka zvolíte košili, tak se outfit dá dobře doplnit pletenou kravatou nebo motýlkem. Kdo preferuje více sportovní vzhled, nahradí košili rolákem z jemné merino vlny.

U žen je zvykem, že nakupují jednou za dva měsíce, občas i každý měsíc. Jak je to u mužů?

Dá se vypozorovat, že nejvíce jich chodí nakupovat tak dvakrát do roka a většinou tak tři kousky oblečení. Ale jsou samozřejmě i tací, kteří chodí častěji.

Je nutné například na maturitní ples obléknout černý smoking?

Černý smoking bude na podobné společenské příležitosti vždy v pořádku. Nicméně muži, kteří mají chuť se trochu odlišit, mohou zvolit variantu smokingu ušitého z vlny, která je utkána smícháním černé a modré příze, látka tak má krásný modročerný melange odstín.

Pro nadcházející společenskou sezónu jsou rovněž velmi zajímavé smokingy ušité z vlněných látek s různými druhy jemných žakárových mikro vzorů. Kalhoty nemusí mít nutně lampasy. Co se týče formálního oblečení, rozhodně pozorujeme jisté odlehčení.

Co nesmí chybět ve vašem šatníku?

Rozhodně smoking. Ten nosím často a nosím ho velmi rád. Ve svém volném čase nosím ale nejčastěji džíny, bílou košili a výše zmíněný jersey blazer v různých odstínech modré barvy.

Nejčastěji používané materiály?

Je to merino vlna, kašmír, bavlna, len a hedvábí a samozřejmě různé směsi těchto přírodních materiálů. Nakupujeme v Itálii od proslulých tkalců.

Po mnoha letech jste rozvázali spolupráci s Leošem Marešem. Proč?

Každý módní dům si vybírá svou tvář na určité předem naplánované období a nikdy ne navždy. Móda je o nových věcech, o změnách, a to platí i o těch tvářích. Proto naše spolupráce s Leošem, ač byla velmi úspěšná, musela po čtyřech sezónách skončit.

A na koho jste vsadili tentokrát?

Věděli jsme, že v Česku už nikoho lepšího v oblasti showbusinessu nenajdeme. Proto jsme se vrátili k profesionálnímu modelovi. Kritériem výběru byla nová neokoukaná tvář a skvělé padnutí outfitů kolekce podzim/zima, zejména smokingu, nových bund inspirovaných sakem a dvouřadých vlněných plášťů.

Co se týče pánské módy, vybudoval jste i v České republice známé jméno. V čem si myslíte, že se lišíte, vynikáte nad konkurencí?

Je to náš vertikální obchodní model, který nám umožnuje ovlivňovat a kontrolovat všechny činnosti, od první skici až po zákaznický servis a odvaha celého týmu vytvářet inovativní kolekce, které vyrábíme v malých sériích. Ale to je stále málo, zákazníci jsou nesmírně nároční a tak o ně pečujeme a vylepšujeme služby. Už naše první prodejna byla vybavena krejčovstvím, bez kterého si specializovanou prodejnu pánské mody nedovedu představit.

Téměř polovina prodejů totiž vyžaduje nějakou základní krejčovskou úpravu. Výsledek musí být perfektní. Díky tomu se nám daří dlouhodobě uspokojovat nejen náročné zákazníky, kteří tak mají důvod se k nám vracet, a spontánně tak šíří dobré jméno značky.

Měl jste k módě vztah odmalička, jak vznikl nápad založit módní značku?

Na přelomu let 1991 a 1992 bylo evidentní, že se styl oblékání českých mužů musí změnit a já jsem v tom rozpoznal slibnou obchodní příležitost. Důležité je zmínit, že mi tenkrát bylo 23 let a móda se mi zdála být nesmírně atraktivní a dynamická branže, kterou jsem si rychle zamiloval. Bez toho bych nemohl uspět.

Napadlo by vás v roce 1991, že vybudujete takové módní impérium?

Možná to bude vypadat lehce namyšleně, ale já jsem si to už tehdy vysnil, byl to můj cíl. Předpokládal jsem, že to bude dlouhá a těžká cesta, ale s ohledem na můj věk jsem na to měl dost času a hlavně, dokázal jsem být trpělivý. Já jsem tu budoucnost tak viděl hned po mých prvních cestách do Itálie, kde jsem nakupoval látky a čerpal jsem inspiraci i know-how.

V podnikání je v podstatě nekonečně neznámých a rozhodnutí, která musíte udělat spíš na bázi pocitové než na základě exaktních dat, je hrozně moc. Rozhodně současný stav věcí byl od začátku mého podnikání v módě můj vytyčený cíl.