Jen o pár let později, ve věku 21 let, se stal Agarwal zakladatelem a vrchním řídícím sítě hotelů Oyo Rooms. A nejde o žádného drobečka – řetězec zahrnuje celkem 2200 hotelů ve 100 městech v celé Indii. Měsíční zisky? V přepočtu necelých 70 miliónů korun.

Firma pracuje s méně známými hotely, které nejsou v žádném řetězci, pomáhá jim vylepšit jejich standard, opravit zařízení. A když je hotel v pořádku, vezme jej pod svá křídla a od té chvíle má procenta z profitu. Majitel hotelu se pak může těšit z vyšší návštěvnosti vzhledem k důvěře cestovatelů ke jménu řetězce.

Kluk pro všechno

I přes neskutečně rychlý úspěch projektu popisuje Agarwal počáteční dny podnikání jako extrémně obtížné. Skoro nikdo mu nevěřil, že by tento systém mohl v budoucnu fungovat.

Několik málo lidí mu ale věřilo, mladému Indovi navíc pomohlo i vítězství v soutěži PayPalu, který v rámci svého programu vždy finančně podporuje 20 mladých lidí, kteří na rok přeruší školu a pokusí se rozjet vlastní podnikání. A právě tyto peníze mu v začátcích významně pomohly.

Firmu tak spustil v červnu 2013, s jedním jediným hotelem v Gurgaonu nedaleko Dillí.

„Byl jsem manažer, opravář, recepční a poslíček zároveň. Po nocích jsem vytvářel aplikaci a vylepšoval webové stránky,” uvedl Agarwal, který se postupně snažil budovat tým schopných lidí a přemýšlel, jak pro nápad získat investory. Nakonec došel k tomu, že jediným způsobem je ukázat jim, jak špatné některé levné hotely v Indii mohou být.

Složité bylo i založit účet

„Vzal jsem našeho prvního investora do hotelu, který jsem předělal, a poté do ostatních hotelů, kde bylo obrovské množství problémů. Viděl v nás to odhodlání a líbilo se mu, že by investoval do něčeho, co by mohlo něco změnit,” vzpomíná Agarwal na složité začátky.

S růstem firmy už pak bylo výrazně jednodušší přilákat investory. Není to dlouho, co do firmy investovala necelé dvě miliardy korun japonská Softbank.

Lidé mu na začátku říkali, že je šílený. „Jenže právě z důvodu, že byla ta myšlenka šílená, byla proveditelná. Je to pravda. Pokud vymýšlíte šílené věci, tak v ten moment to začne být vždy více proveditelné,” tvrdí mladý podnikatel a vzpomíná na to, jak byly těžké v 18 letech i takové věci jako založení běžného účtu.

Někteří lidé si také mysleli, že ho budou moci vzhledem k jeho nízkému věku snáze využít. Dobré zkušenosti s poctivými jedinci však převážily veškeré problémy, které se na jeho nelehké cestě zatím vyskytly.

Snů se nevzdává

A jaké má Agarwal plány do budoucna? Jeho ambice v Indii nekončí a velmi rád by svůj nápad rozšířil do zahraničí a ze zatím indického řetězce učinil řetězec mezinárodní. Jeho snem je vytvořit největší hotelový řetězec na světě. Přiznává ale, že to nebude snadné.

Jako největší problém vidí najímání schopných a vhodných zaměstnanců ve chvíli, kdy podnikání roste takovou rychlostí, jako tomu je u jeho projektu. Rozhodně se ale nevzdává.