Přezka Calibre R22 Mark I Bugatti Edition, která vás přijde na víc než nové Porsche Cayman (jehož cena se pohybuje kolem 1,6 miliónu Kč), není samozřejmě jen tak obyčejnou přezkou: sto částí, z nichž se skládá její mechanismus, je vyrobeno z materiálů jako titan, ocel nebo 18karátové bílé či růžové zlato.

Používáme řadu strojů k výrobě velmi omezené série, a proto je tak drahá. Carol Galiano, mluvčí firmy Iten

Vnitřek je možno pozorovat přes přední kouřové safírové sklo. Díky malé páčce ji navíc, na rozdíl od klasických přezek, lze mechanicky přizpůsobit tak, aby vám padla na milimetr, a je možné ji jednoduše nasadit na jakýkoliv řemen.

Luxusní doplněk je výsledkem spolupráce automobilky Bugatti s ženevským butikem majitele Rolanda Itena, který k jeho výrobě použil mechanismus ze světoznámých švýcarských hodinek.

Přezka se začne prodávat i v titanové verzi, ta bude nejlevnější.

FOTO: Roland Iten

Podle mluvčího firmy Iten Carola Galiana je přezka dílem precizního inženýrství - stejně jako motory vozů Bugatti. Je k dispozici ve třech sériích a výroba každé z nich trvá zhruba devět měsíců. Každá část vnitřního soukolí je strojně vyřezána a pak ručně opracována švýcarskými hodináři. „Jde o velmi pracný proces. Používáme řadu strojů k výrobě velmi omezené série, a proto je tak drahá,“ vysvětlil Galiano.

Modelů s bílým a růžovým zlatem bylo vyrobeno jen po 11 kusech a až na tři exempláře bílého a pět růžového jsou už rozprodány. Letos se ale na trhu objeví třetí, titanová verze, jíž bude 22 kusů. Ta už přijde laciněji, kus v přepočtu za zhruba milión korun. No nekupte to.