„Oproti minulým dobám, kdy byla vyžadována těžší tradiční jídla české kuchyně, jsme už dva poslední dva roky šli do lehké kuchyně, tradičních zeleninových salátů s kuřecím masem nebo s masem z lososa či jiných ryb. Je to trend současné moderní gastronom,“ uvedl provozní náměstek ředitelky karlovarského Grandhotelu Pupp Richard Lhoták.

Chřest a červená řepa

„Do jídelního lístku jsme zařadili vyloženě vegetariánská a veganská jídla, takže si hosté mohli poskládat z jídelního lístku celé menu,“ dodal šéfkuchař luxusního hotelu s více než tří set letou tradicí.

Letos byl hlavním tahákem jídelníčku chřest a červená řepa. „Máme v nabídce salát z pečené červené řepy a s marinovaným tuřínem. To si myslím, že je velký hit tohoto léta,“ konstatoval Piták.

„Hezky nám šel rovněž chřest. Nabízeli jsme ho marinovaný v pomerančové šťávě s kozím sýrem a na teplo jsme ho měli pošírovaný v muškátovém vývaru s holandskou omáčkou plus mladý brambůrek,“ prozradil šéfkuchař.

Velmi oblíbené bylo podle Pitáka letos při festivalu chřestové rizoto se zeleným chřestem se sýrem Pecorino. Například Casey Affleck, jedna z největších hvězd letošního MFF, si na slavnostní večeři v Grandrestaurantu Pupp objednal rizoto s grilovanými cherry rajčata a baby zeleninou. Jenže chřest lze upravit i na sladko.

„Obrovský zájem byl letos o chřestovou zmrzlinu s marinovanými malinami. Přichystali jsme rovněž chřestové cappuccino s mušlí svatého Jakuba a celerovou raviolou,“ prozradil šéfkuchař.

Bodovala růžová vína

Z pití byla nejžádanější růžová vína. „Dominovala lehká vína, především růžová, ale i bílá. Neprodávali jsme tolik těžších červených vín,“ poznamenal Lhoták.

„Na vzestupu je italské klasické prosecco, ale rovněž nápoje připravované z aperitivu Aperol Spritz. Osvědčilo se nám, že jsme ho měli dostatečné zásoby,“ dodal náměstek ředitelky, který zajištěním komfortu hostům doslova žije.

„Opětovně bylo vidět, že hosté kladou vyšší požadavky na kvalitu. Dnes už hosta neuspokojíme jednoduchými drinky nebo jídlem. Gastronomie se musí vyvíjet, aby hosté, kteří jezdí po světě, poznali, že i v České republice umíme dělat stoprocentní gastronomii,“ vysvětloval Lhoták.

„Ještě jsem neměl možnost si ověřit, jak dělají gastronomii třeba v Cannes, ale věřím, že usilovnou prací se snažíme přiblížit kvalitám tamních hotelů a gastronomii,“ uzavřel skromně.