„Letos se opravdu ztrácí významně méně věcí, než například v roce loňském,“ uvedla Magda z festivalového infocentra ve vestibulu Thermalu, které zároveň slouží i jako místo pro Ztráty a nálezy.

„Těžko říct, čím to bude. Možná, že jsou návštěvníci letos na své věci opatrnější,“ pokračovala Magda.

„Vloni jsme hned od začátku evidovali spoustu ztracených mobilních telefonů. Tentokrát skoro žádné,“ podivoval se další recepční infocentra Honza.

Poctiví nálezci na Ztráty a nálezy přinesli i mobilní telefony. „Jejich majitelé si pro ně buď sami během chvíle přišli, nebo jsme jim volali na poslední volané číslo, takže se rychle dozvěděli, kde svůj ztracený telefon mají,“ uvedla Magda.

Infocentrum ve vestibulu Thermalu pomáhá zorientovat se hostům na festivalu.

Infocentrum ve vestibulu Thermalu pomáhá zorientovat se hostům na festivalu.

FOTO: Rudolf Voleman, Právo

„Nejspolehlivější v dohledávání majitelů telefonů jsou ovšem maminky. Já jim ale hrozně nerada volám. Jsou pochopitelně nejdříve vyděšené, když jim někdo cizí volá z mobilního telefonu jejich dítěte. Neví totiž v tu chvíli, co se vlastně s jejich potomkem děje, že nemá svůj telefon,“ popisovala Magda.

Snad nejpodivnějším nálezem v průběhu festivalu je malá kožená kapsička, v níž je uložen kovový odlitek pravoslavné ikony.

„Jinak tady máme několik tmavých mikin a svetrů, dále pak červený šátek kolem krku, dětské hodinky, černé brýle a také tašku se šminkami,“ popisovala Magda. „Největší radost měla paní, která se tady u nás shledala se ztracenými třemi vstupenkami na filmová představení,“ vzpomínala recepční.

Někteří šťastní majitelé ztracených a opětovně nalezených věcí jsou na první pohled vděční. „Poděkuji a někteří se ptají, zda mají něco přinést jako odměnu,“ uvedl recepční Honza. „To ale s díky odmítáme. Vždyť je to naše práce,“ dodal Honza, který je na recepci již poněkolikáté za sebou. Jeho kolegyně Karolína letos poprvé.

„Libí se mi ta atmosféra a ani nemusím chodit na filmy. Jsem místní, takže jsem ráda, když Karlovy Vary ožijí. Je tady spousta cizinců, takže si mohu alespoň procvičit angličtinu a francouzštinu,“ uvedla Karolína.

Nejčastěji v infocentru festivalu odpovídá na dotazy týkající se kinosálů a pokladen. „Návštěvníky hlavně zajímá, jak to tady funguje, jak se pořizují lístky. Nebo se třeba ptají na předpověď počasí,“ uzavřela Magda.