Hlavním tématem grafické koncepce letošního ročníku (koná se do 16. srpna) je parafráze na blyštivé znělky hollywoodských studií. Směr grafického stylu Freshe již šestým rokem určuje Adéla Svobodová, s níž čtvrtým rokem spolupracuje Francouzka Pauline Kerleoux. Talentované grafičky za svou práci již získaly Cenu Ogilvy, pravidelně jsou nominovány na Czech Grand Design.

První ročník byl čistě typografický, druhý konceptuální, kdy byly na plakátech použity tváře mladých režisérů z prvního ročníku. Vizuální rys třetího ročníku měl ovocnou příchuť, čtvrtý zdůrazňoval filmařské chyby a koncepce loňského ročníku byla založená na green screen a klíčování.

Grafická koncepce FFF

.:Grafická koncepce FFF má atmosférickou atmosféru. FOTO: archív FFF

„Letos jsme se inspirovaly logy společností jako Universal Pictures nebo Columbia Pictures, z nichž vyšlo i vesmírné prostředí. Základem je kompaktní logo, ze kterého exploduje gejzír různých věcí,“ přibližuje Adéla Svobodová.

„Výběr těch věcí byl naprosto volný, někdo dokonce v malé planetě vidí croissant. Všechno dohromady pak tvoří filmovou „fresh“ planetu,“ dodává tvůrčí kolegyně Pauline Kerleoux. Autorky tak smíchaly různé grafické přístupy – od jednoduchého 3D – jelena, který je symbolem Karlových Varů – až po reálné objekty DVD a VHS, věci, s nimiž byste se klidně na takové filmové planetce mohli setkat.

FESTIVALOVÝ KOMIKS 

Denně vychází ve festivalovém deníku komiks. Na oficiálních stránkách FFF - www.freshfilmfest.net - žije však jejich kreslené dítě vlastním životem. Je interaktivní, protože sami čtenáři mohou ovlivnit hlasováním budoucnoust jednotlivých postaviček. A autoři vyzývají: Buďte krutí!

Komiks vychází každý den

.:FOTO: archív FFF