Hlavní obsah

Scenáristické soutěže se účastní 156 autorů

Právo, míš

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Třetí největší počet žádostí v historii přišel do 16. sezony scenáristické soutěže Filmové nadace, v níž se sdružují Česká televize, Barrandov Studio a innogy a která opět rozdělí scenáristům 800 tisíc korun. Celkem se o podporu uchází 157 scénářů od 156 žadatelů.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Petra Soukupová je ve výboru, který hodnotí texty.

Článek

„Oproti loňskému roku se nám podařilo oslovit ještě více účastníků, kteří dosud žádné dílo do soutěže nezaslali. O zájmu zkušených autorů nicméně svědčí fakt, že pětadevadesát z nich má jen za posledních pět let realizováno padesát čtyři celovečerních hraných děl,“ komentuje zájem předsedkyně správní rady Filmové nadace a vedoucí Filmového centra České televize Helena Uldrichová.

V hlavní kategorii změří síly scenáristé bez rozdílu věku, v kategorii Hvězda zítřka pak autoři ve věku do 33 let, kteří dosud nemají realizovaný žádný scénář celovečerního filmu.

Autoři se letos zaměřili nejvíc na dramata (50), následovaly komedie (37), pohádky, rodinné filmy, fantasy a sci-fi (29), díla ostatních žánrů (27), thrillery a detektivky (14).

Celkem 16 tisíc stran textu teď hodnotí pětičlenný výbor ve složení Ivo Mathé, Ivo Trajkov, Kristián Suda, Petra Soukupová a Zuzana Kopečková. Každý přečte všechna díla. Neznají přitom jména autorů prací, všichni soutěžící tak mají stejnou šanci.

„Scénáře musí být zcela nové, od loňska nelze s dílem soutěžit opakovaně, a to ani po jeho přepracování. Výsledky bychom chtěli vyhlásit v srpnu, tradičně během konání 55. ročníku Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary,“ připomíná člen správní rady nadace a ředitel komunikace innogy Česká republika Martin Chalupský.

Nadace podpořila za 15 let celkem 105 scenáristů a 100 projektů částkou 11 milionů korun. Podle vítězných scénářů bylo natočeno 15 filmů, loni byli v kinech Modelář a Šarlatán.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám