Hlavní obsah
Zdeněk Godla jako Franta v seriálu Most! Foto: Česká televize

Na poli původní televizní dramatické tvorby vládne ustálená situace. Vznikají především seriály, případně minisérie nebo cykly a scénou hýbou stále titíž hráči. Jsou to veřejnoprávní Česká televize, z komerčních stanic Nova, Prima a také HBO Europe, která začala před několika málo lety točit i s českými tvůrci.

Zdeněk Godla jako Franta v seriálu Most! Foto: Česká televize
Televize ve znamení seriálů

V roce 2019 tato evropská „pobočka“ americké kabelové televize přišla se špionážním dramatem Bez vědomí, který v tomto osobním výročním žebříčku získává nejvyšší příčku. Příběh, který natočil podle scénáře debutujícího Ondřeje Gabriela režisér Ivan Zachariáš, líčí události z podzimu roku 1989, kdy se v Praze hroutil komunistický režim. Vznikl působivý obraz světa mocenských válek i mrazivá analýza, která má co říct i k dnešku.

O první místo se přitom dělí se seriálem Most! z produkce České televize. Osmidílná komedie scenáristy Petra Kolečka a režiséra Jana Prušinovského provokativní humornou formou otevřela témata jako rasismus a sociální vyloučení a stala se diváckým fenoménem. Seriál je patrně jediným titulem v české historii, kterému díl od dílu rostla sledovanost.

Podařil se i komediální seriál Zkáza Dejvického divadla Ondřeje Hübla a Miroslava Krobota, který se ohlíží za čtvrtstoletím této pražské scény. Zaujala baladická detektivka Vodník z cyklu Detektivové od Nejsvětější Trojice od režiséra Viktora Tauše nebo Nonstop lahůdky Jana Hřebejka a Tomáše Pavlíčka z cyklu Jak si nepodělat život. To vše z produkce ČT.

Z komerčních stanic přišla se zajímavým počinem Prima, které se podařilo do českého prostředí úspěšně adaptovat finský seriál Černé vdovy, i když zvolila mírnou změnu žánru.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků