Hlavní obsah
Housle - smyčcový hudební nástroj, kterým vládne Sajaka Šoji. Foto: Profimedia.cz

Skvělý debut mladé japonské houslistky

Další koncerty hudební přehlídky Dvořákova Praha potvrdily vysokou laťku, kterou festival nasadil především ve smyčcových nástrojích. Ve druhém koncertu komorní řady v úterý v Rudolfinu poprvé v Praze vystoupilo smyčcové kvarteto z Berlína Artemis. Soubor se od 90. let vyšvihl mezi nejlepší světová kvarteta, a i když od loňska hraje v novém složení, nic to na jeho pověsti neubralo.

Housle - smyčcový hudební nástroj, kterým vládne Sajaka Šoji. Foto: Profimedia.cz
Skvělý debut mladé japonské houslistky

Debutovali v Praze přednesem děl Beethovena, Widmanna a Schuberta a okamžitě oslnili precizní technikou, úžasnou souhrou a širokým stylovým záběrem, kdy hrají skladby od klasicismu až po nejnovější modernu s prvky „cageovské“ avantgardy (kvartet č. 1 Jörga Widmanna).

Po nádherně zpěvném Schubertově kvartetu Smrt a dívka ještě nadšenému publiku přidali pomalou větu z Dvořákova Kvarteta G dur. Soubor hraje vestoje a typické je pro ně střídání primária tj. prvních houslí – v první půli je hrál Gregor Sigl, ve druhé Natalia Prišepenko. Skvěle v Praze debutovala i mladá japonská houslistka Sajaka Šoji (čti Šodži) ve středečním orchestrálním koncertu.

V Evropě žijící útlá hráčka již hrála v zahraničí i s Českou filharmonií, v Praze ji ale doprovodili rozhlasoví symfonici řízeni Vladimírem Válkem. V Brahmsově Koncertu D dur ukázala kromě virtuózní techniky i výrazovou kulturu a v poslední větě i téměř mužskou energii. Posluchačům se odměnila přidaným preludiem Maxe Regera.

SOČR ještě zaujal precizním provedením Čajkovského Symfonie č. 6 Patetické.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků