Hlavní obsah
Andrea Gabrišová jako Julie a Helena Vondráčková jako Chůva v muzikálu Romeo a Julie, který se hraje ve Fóru Karlín. Foto: Petr Hloušek, Právo

RECENZE: Romeo a Julie jako velkoformátový romantický muzikál

Po čtrnácti letech od pařížské premiéry dorazil do Prahy muzikál Gérarda Presgurvica Romeo a Julie, který slavil úspěchy na řadě světových scén. Pražskou inscenaci nastudoval režisér a choreograf Libor Vaculík a premiéru měla v pátek ve Fóru Karlín za osobní účasti autora.

Andrea Gabrišová jako Julie a Helena Vondráčková jako Chůva v muzikálu Romeo a Julie, který se hraje ve Fóru Karlín. Foto: Petr Hloušek, Právo
RECENZE: Romeo a Julie jako velkoformátový romantický muzikál

Presgurvic vsadil na romantiku slavné milenecké tragédie. Jeho text má sice k Shakespearově poetické obrazivosti daleko, ale rýmované české přebásnění Jana Fischera se úspěšně vyhýbá jazykovým klišé a docela příjemně se poslouchá.

Helena Vondráčková se úspěšně vrátila na muzikálová prkna jako Chůva v muzikálu Romeo a Julie.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Hudebně se Presgurvicův muzikál drží ve spolehlivě vyjetých romantických kolejích založených na vyklenutých vokálech, smyčcovém základu a hutném symfonickém zvuku.

Jeho hudba originalitou příliš nevyniká, téměř všechny písně znějí lyricky, těch dynamických je tu poskrovnu, a jedna druhé se podobají natolik, že hudba působí dojmem jednolité linie, valící se na diváky v stereotypním proudu.

Schází tu jak plastičtější charakteristika postav, tak i kontrastnější dramatické situace. To platí zejména pro první polovinu, druhá se odpíchne od souboje Merkucia s Tybaltem k přece jen větší živosti.

Zlo Monteků a Nenávist Kapuletů v muzikálu tančí Kateřina Benešová a Marek Lhotský.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Pěvecké party jsou obtížné a je příjemným zjištěním, že zde vyrostla mladá generace schopná se s nimi vyrovnat na velmi dobré až vynikající úrovni. Pěveckou hvězdou premiéry byl skvělý Páter Lorenzo Martina Růži, ale výborný výkon podal i Štěpán Klouček jako Romeo, Tomáš Beroun jako Tybalt, Tomáš Savka coby Vévoda Veronský, dobrý byl i Merkucio Petera Pechy a Benvolio Tomáše Hundži.

Julii ztvárnila na premiéře Andrea Gabrišová s citovým prožitkem, její zpěv ale, zvláště ve výškách, postrádal intonační jistotu. Nakolik jsou mladí herci zdatní pěvecky, natolik by jim neškodilo zapracovat i na mluvním projevu, Romeo Štěpána Kloučka polykal nejen celé slabiky, ale místy i slova.

Rozhodně se ale mladá generace co do zpěvu vyrovnala té zkušenější, z níž vynikla Helena Vondráčková jako Chůva jak suverénním zpěvem, tak i přirozeným herectvím (což nelze říci o jejích kolegyních v rolích hraběnek znepřátelených rodů), a Tomáš Trapl v roli Juliina otce.

Pěveckou hvězdou premiéry muzikálu Romeo a Julie byl představitel Pátera Lorenza Martin Růža.

Foto: archiv produkce Romeo a Julie

Libor Vaculík je zkušeným tvůrcem velkoformátových podívaných. I zde spoléhá především na velké baletní scény rozehrávané na monumentální, barevně i dynamicky svícené scéně.

Baletní company v čele s bednárikovsky pojatými postavami Zla a Nenávisti ve výborném tanečním ztvárnění Kateřiny Benešové a Marka Lhotského dodává lyrickému proudu hudby oživující rytmus a temperament.

Muzikál Romeo a Julie si jistě diváci oblíbí, vždyť nabízí výpravnou citovou show v novém prostoru karlínského Fóra, kam se jich vejde více než patnáct set.

Celkové hodnocení: 75 %

 

Gérard Presgurvic: Romeo a Julie

Režie a choreografie Libor Vaculík, hudební nastudování Eduard Klezla, české texty Jan Fischer, scéna Martin Černý, kostýmy Roman Šolc.

Premiéra 25. září ve Fóru Karlín, Praha

 

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků