Hlavní obsah

RECENZE: Adam Mišík cílí dobře. Škoda té výslovnosti

Právo, Jaroslav Špulái

Album Parfém sedmnáctiletého Adama Mišíka je určeno posluchačům starým asi tak, jako je sám zpěvák. Odpovídají tomu jeho produkce, hudební styl a také texty, které jsou jednoznačně podřízené cílové posluchačské skupině. Ve svém ranku odvedli Mišík a jeho pravá ruka, producent Armin Effenberger, dobrou práci.

Foto: Warner Music - Tomáš Trestik

Adam Mišík vydal album Parfém.

Článek

Písničky na desce přesně zapadají do škatulky popu pro teenagery. Jak je to obvyklé ve světě, i v tomto případě mnohé z nich připomínají dávné hity někoho jiného. V dnešní době je to poněkud překvapivě nediskvalifikuje, naopak jim to dodává lesku.

Dobrou práci odvedli Mišík a Effenberger po stránce jazykové. Hudbu, která má přece jenom kořeny na angloamerické scéně, převedli do češtiny a učinili tak poměrně stylově. Ne že by texty přinášely víc než banální sdělení a připodobnění odpovídající Mišíkovu věku. Jsou ale zpracovány tak, aby byly zpěvné a v tomto ohledu ve skladbách fungovaly. Vůbec nevadí, že si třeba v písničce O nás dvou Mišík vypomohl anglickou frází.

Mnohem více na škodu je jeho špatná výslovnost, která se ve svých nejhorších parametrech zašklebí v baladách Půlměsíc a Neony.

Nepřitažlivé šišlání i afektované výlevy skladbám ubližují, protože jsou směšné. U svižnějších písniček se tento Mišíkův nedostatek naštěstí částečně schová za instrumentální vozbu. Zajímavou položkou je coververze skladby Šrouby do hlavy, která je známá z repertoáru skupiny Lucie. Je to ukázka toho, jak by se mělo přistupovat k předělávání skladeb jiných interpretů tak, aby to nabídlo nový pohled na věc. Navíc dobře zapadá do koncepce alba, které v mnoha ohledech naplnilo své ambice.

Adam Mišík: Parfém
RedHead/Warner Music, 36:49

Celkové hodnocení: 60 %

Reklama

Výběr článků

Načítám