Hlavní obsah

Národní galerie připravuje výstavy Josefa Mánesa, buddhismu i architektury

Právo, Jan Šída

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na včerejší tiskové konferenci představila ředitelka Národní galerie Praha Alicja Knast nové výstavní projekty na konec tohoto roku a na roky 2022 a 2023.

Foto: Milan Malíček, Právo

Ilustrační foto

Článek

„Národní galerie by měla být institucí, která slouží lidem. Chci, aby součástí tohoto projektu byla i média,“ uvedla na úvod. Poté jednotliví kurátoři představili chystané výstavy.

Ta, která je věnována významnému českému malíři Josefu Mánesovi (1820–1871), se uskuteční po více než padesáti letech ve Valdštejnské jízdárně od 20. října 2022 do 30. ledna 2023. Expozice Falza? Falza! (19. 11. 2021–1. 5. 2022 ve Šternberském paláci) chce ukázat padělky ve výtvarném umění, popsat cesty, kterými se do sbírek galerie dostaly, a jakými technologiemi se pravost či nepravost ověřuje. Buddhistické umění hostí (3. 12. 2021–24. 4. 2022) Valdštejnská jízdárna, přičemž výstava Buddha zblízka klade důraz na prezentaci asijské myšlenkové tradice výtvarnými prostředky.

Nové sbírkové expozice Architektura 1958–1989 a Expozice 1939–2019 (obě se otevřou 24. 11. 2022) budou prezentovat ve Veletržním paláci jak vznik moderní architektury u nás, tak i tuzemské umění druhé poloviny dvacátého století.

Dalšími výstavními projekty jsou V kroužcích dýmu (23. 9. 2022–8. 1. 2023) ukazující umělce jako kuřáka, Digitální blízkost (11. 11. 2021–10. 7. 2022, Veletržní palác) se zaměří na nové technologie v klasickém uměleckém projevu a Fotograf Festival (23. 9. 2022– 8. 1.2023), jenž spojí několik výstav do jedné akce.

Vrátí se také prezentace laureátů Ceny Jindřicha Chalupeckého (23. 9. 2022–8. 1. 2023), určené pro mladé umělce.

Galerie chce kromě toho propagovat naše umělce v zahraničí (mimo jiné výstavou Mileny Dopitové v bruselském Bazaru ve druhé polovině příštího roku), upevnit spolupráci s francouzským Centre Pompidou, digitalizovat své sbírky, zabezpečit rekonstrukci Veletržního paláce, realizovat výstavbu depozitáře v pražských Jinonicích a především získat svou otevřeností co největší počet návštěvníků.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám