Hlavní obsah

Luboš Pospíšil uzavírá hudební oblouk

Právo, šh

Po jarním vydání kompletu prvních sedmi řadových alb přišel před pár dny písničkář Luboš Pospíšil s pokračováním. Představuje šest dalších alb v kolekci, kterou nazval Route 66 – Exit 2/1998–2016.

Foto: Veronika Šimková, ČTK

Luboš Pospíšil nahrál na komplet jednu novou písničku.

Článek

Kompletuje tak svou dosavadní tvorbu na třináct desek. Dvanáct jsou klasické řadovky, třináctá, na jejíž realizaci přispěli fanoušci prostřednictvím crowdfundingového portálu Katalyzátor, nabízí řadu zajímavých rarit i novou píseň, která se jmenuje Poprvé, podruhé, naposled...

Grafickou podobu kompletu zpracovali Karel Haloun s Luďkem Kubíkem. Postupně si lze poslechnout pětici samostatně často už nesehnatelných řadovek Můžem si za to oba (1998), Hazardní slavnost (2001), Příznaky lásky (2008), Chutnáš po cizím ovoci (2011) a Soukromá elegie (2014).

Poslední položka kompletu se sice jmenuje Běžné rarity, její obsah je však zcela neběžný. V téměř osmdesátiminutové stopáži jsou kromě výše zmíněné novinky nejen starší Pospíšilovy spolupráce s C Vocalem, Mahagonem a Blue Effectem, ale také pro tento projekt natočené novinky. S klávesistou 5P Ondřejem Fenclem tak vznikla pocta Petru Skoumalovi v podobě coververze skladby Jeden den jediného léta. Ve spolupráci s bubeníkem Martinem Vajglem nazpíval Pospíšil znovu rozsáhlý epos Óda na konec betonové revoluce v raritní, jemně elektronické verzi.

V květnu byly v rámci ostravského koncertu v tamním klubu Parník natočeny čtyři skladby, dokazující, jak skvěle si současné obsazení 5P poradilo s Knihou míjení, Baladou ze soutěže, klasikou Doky, vlaky, hladem a boty i legendární Vzpomínkou na jednu venkovskou tancovačku.

„Vnitřně cítím, že tímto albem rarit se uzavírá můj snad životní hudební oblouk od začátku sedmdesátých let až do současnosti. S kapelou 5P na koncertech mapujeme prakticky všechna období a všech těchto třináct alb,“ komentuje to Pospíšil.

Může se vám hodit na službě Zboží.cz:

Reklama

Výběr článků

Načítám