Hlavní obsah

FFFILM s telefonem mezi žraloky

Novinky, František Fuka (www.fuxoft.cz)

Kromě OTEVŘENÉHO MOŘE má tento čtvrtek premiéru film CELLULAR (nezaměňovat s COLLATERAL!), vyprávějící o nebezpečích mobilní komunikace. Autorem jeho námětu je Larry Cohen, scenárista TELEFONNÍ BUDKY, který se zřejmě odhodlal vymlátit z telefonních námětů co jde. A tentokrát mlátil spíše prázdnou slámu.

Foto: archív IAGO

IAGO

Článek

Jessica Martinová (Kim Basingerová) je unesena (aniž by tušila proč) a zavřena na půdě neznámého domu. (Nutno uznat, že ke kladům filmu patří fakt, že k tomu dojde pár minut po úvodních titulcích a nic se zbytečně neprotahuje.) Zde se jí podaří částečně zprovoznit rozbitý telefon a po dlouhé snaze se šťastnou shodou náhod dovolá na mobil nic netušícího mladíka Ryana (fešák Chris Evans z BULŠITU) a nyní začíná "nervy drásající drama" - Ryan musí Jessicu zachránit dřív, než se mu vybije mobil nebo se spojení nějak jinak přeruší.

Ačkoliv Cohen tvrdí, že chtěl napsat pravý opak TELEFONNÍ BUDKY ("muž nemůže ven z budky" vs. "muž se musí prohánět po celém městě"), výsledek je spíše odvarem z TELEFONNÍ BUDKY, plným dějových zvratů, které jsou už trochu příliš přitažené za vlasy. Pokud by se mi stalo něco podobného jako Ryanovi, snažil bych se především co nejdříve předat onen telefon policii. Ryan to také vyzkouší, ale nepodaří se mu to (díky opravdu trapné scenáristické kličce) a dále už na to kašle a poslušně jezdí po městě v protisměru, krade auta a střílí, aby Jessicu zachránil  (napadlo mě, že by byl opravdu fajn zvrat, kdyby se ukázalo, že to celé byl vtip, který na Ryana někdo nerafičil).

Ještě jeden konrkétní důkaz pochybného scénáře: Policista prochází letištní kontrolou. Když "vanička" s jeho bundou a dalšími osobními věcmi projede zdejším "rentgenem", spustí se poplach. Policistu obstoupí ochranka a ukáže se, že v jeho bundě je revolver, který není jeho a před pár vteřinami (když měl tu bundu na sobě) v ní rozhodně nebyl. Situace se vyřeší, policista prokáže, že je policista, ale (což mi bylo divné) ani na okamžik se nepozastaví nad tím, že někde v jeho těsném okolí musí být někdo, kdo mu právě strčil do bundy revolver!

Už si TELEFONNÍ BUDKU moc nepamatuji, ale asi by se i v ní našly nějaké logické lapsy. TELEFONNÍ BUDKA ovšem byla velmi zručně natočena a Colin Farrell v ní velmi dobře hrál. Ani jedno bohužel neplatí o filmu CELLULAR. Režie i herecké výkony jsou rozpačité a dokonce (což je opravdu vzácné) i hudba je překvapivě nevhodná (John Ottman a občasná písnička)! Takže bohužel. A teď vzhůru na moře.

Film OTEVŘENÉ MOŘE je o tom, jak se mladý pár v exotické zemi vydává rekreačně potápět, ale je zapomenut na otevřeném moři (na jejich lodi si nikdo nevšimne, že dva potapěči chybí na palubě). Reklamy tvrdí, že jde o film "na motivy skutečných událostí", ale obávám se, že tím je pouze myšleno, že občas je nějaký potapěč skutečně omylem zapomenut na moři.

Mírná oklika: Před pár lety natočila hrstka mladých lidí film ZÁHADA BLAIR WITCH. Film byl neuvěřitelně laciný (někdo tvrdí 100 000 dolarů, někdo jiný milión dolarů, ale každopádně hodně laciný) a vydělal hodně přes 100 miliónů. Nepovažuji ZÁHADU BLAIR WITCH za nejstrašidelnější film desetiletí a možná ani za nejstrašidelnější film roku, ale rozhodně oceňuji nápaditost, marketing a ekonomické schopnosti jeho tvůrců.

Podobně se stavím k OTEVŘENÉMU MOŘI. Ten film není příliš dobrý. Po jeho první třetině jsou oba hrdinové konečně zapomenuti na moři (předtím se nic zajímavého nestane) a zbytek filmu si jen tak plavou, občas se hádají a občas se o ně něco živého otře. Jediné napětí vzbuzuje otázka, jestli přežijí oba, jeden nebo nula z nich. Relativně působivá je scéna bouřky, ale jinak není o co stát. Pokud ale vezmeme v úvahu, že film nestál prakticky nic a natočila ho doslova hrstka lidí ve svém volném čase, pak musím smeknout. Protože ve srovnání s tisíckrát dražšími a náročnějšími projekty není tisíckrát, ale dejme tomu jenom dvakrát horší. A pokud se k němu sestříhá kvalitní trailer, jistě se to celé bohatě, přebohatě zaplatí.

Premiéry týdne

Kromě toho má premiéru ještě milostné drama uváděné střídavě jako "MILUJ MĚ, PROSÍM" a "MILUJ MĚ! PROSÍM..." (WICKER PARK), které jsem neviděl, a španělská komedie MOJE MATKA JE NA HOLKY. Je o třech sestrách, které zjistí, že jejich matka se zničeho nic prohlásila za lesbu a přivezla si do Španělska českou milenku! Jakkoliv zajímavě tento námět zní, film vypadá spíš jeho mírně nadprůměrná (a ne zrovna komediální) televizní inscenace a pokud se tvůrkyně (dvě) chtěly nějak vyjádřit k problémům žen a jejich vztahů, na mě výsledek spíš zanechal dojem "Většina ženských to nemá v hlavě v pořádku".

Ve zkratce...

Britská televizní stanice CHANNEL 4 připravuje dokument, ve kterém chce divákům přinést skutečné záběry skutečné rozkládající se mrtvoly. V pořadu nebude vystupovat Jásir Arafat!

Nedávno jsem se zmínil o tom, že v PREDÁTOROVI hráli dva (budoucí) američtí guvernéři. Byl to samozřejmě Arnold Schwarzenegger (Kalifonie) a Jesse Ventura (Minnesota). Mezitím jsem ovšem zjistil, že další hlavní představitel z PREDÁTORA, Sonny Landham ("Indián"), na guvernéra kandidoval (v Kentucky)! To je opravdu zajímavá náhoda, pokud vezmeme v úvahu, že v celém filmu hraje jenom hrstka lidí. Nervózně jsem začal zjišťovat, jestli ještě někdo další z oněch commandos nebyl guvernérem, ale naštěstí nebyl. Jenom ten plešatý svalnatý černoch režíroval SESTRU V AKCI 2.

Před pár dny byl zveřejněn první trailer na STAR WARS EPIZODU 3. Vzhledem k tomu, že byl zatím zveřejněn pouze pro platící uživatele serveru starwars.com, nemůžu zde na něj uvést odkaz, ale pokud se budete trošku snažit, jistě ho někde brzy objevíte.

Na oficiálních stránkách filmu FANTOM OPERY probíhá jakási dementní online soutěž, při které hledáte nějaké "obálky" a když je všechny najdete, můžete se za odměnu podívat na exkluzivní ukázku z filmu. Pokud se vám nechce hledat obálky a chcete vidět tu ukázku, jděto přímo sem.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám